درگاه فقط با ip ایران قابل دسترس است. لطفا قبل از ورود به صفحه پرداخت محدودیت شکن خود را خاموش نمایید.

آیا خبر رفع فیلتر شدن اسپاتیفای صحت دارد؟

Sunday، ۲۱ Amordaad ۱۴۰۳

خبر مهمی که در چند روز اخیر در رابطه با پلتفرم پخش موسیقی اسپاتیفای مطرح می شود، نشان از رفع محدودیت های دسترسی به اسپاتیفای دارد. برنامه پرطرفدار اسپاتیفای در سال های اخیر با مشکلات فیلترینگ برای کاربران همراه بوده و دردسرهای بسیاری به همراه داشته است. رفع فیلتر اسپاتیفای در وقت و زمان کاربران برای دسترسی به انواع فایل های صوتی مزایای بی شماری دارد. دسترسی آزاد به این برنامه تنها چند ساعت میسر بوده و پس از یک بازه زمانی کوتاه مجددا دسترسی به برنامه محدود شد. اگرچه تایم دسترسی آزاد به اسپاتیفای بسیار محدود بوده اما نقطه امیدی برای کاربران دائمی این برنامه به شمار می رود. 

چرا اسپاتیفای رفع فیلتر شد؟

خبر رفع فیلتر اسپاتیفای به کارشناسان تیم فنی اسپاتیفای نیز منتقل شده و آن ها نظرات خود را در این رابطه مطرح کرده اند. آقای سوزن گری یکی از مهم ترین کارشناسان اسپاتیفای در این رابطه گفته است که: «این فرایند به دلیل ایجاد برخی تغییرات و تست آن ها در برنامه اتفاق می افتند. احتمالا تغییراتی در ساختار اینترنت و دسترسی به برنامه های بین المللی ایجاد شده که با رفع فیلتر کوتاه مدت برای تست کردن آن ها در تلاش بوده اند. این یک احتمال قوی در رابطه با دلیل رفع فیلتر برنامه اسپاتیفای محسوب می شود.» 

این رفع محدودیت ها به صورت عامدانه انجام نشده اند و احتمال این که دسترسی آزاد به این برنامه ها ایجاد شده باشد، بسیار کم است. مشکلات زیرساختی نیز یکی دیگر از مهم ترین دلایل بروز این مشکلات در اسپاتیفای به شمار می رود. در صورتی که زیرساخت های فیلترینگ برنامه های محبوب مشکل داشته باشد، بروز این اختلالات بدیهی خواهد بود. البته در صبح روز رفع فیلتر اسپاتیفای، همواره برخی از آدرس های این برنامه فیلتر بوده و فقط آدرس اصلی برنامه بدون محدودیت در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

مهم ترین دلیل رفع فیلتر اسپاتیفای 

خبر رفع فیلتر اسپاتیفای در رسانه های داخلی و خارجی پخش شده و صحت آن توسط بسیاری از مخاطبین و حتی کارشناسان تیم فنی اسپاتیفای تایید شده است. به همین خاطر در درستی این اخبار هیچ شکی نداریم! دلایل و فرضیه های متعددی برای ایجاد دسترسی آزاد در تایم محدود در اسپاتیفای مطرح می شوند. اما مهم ترین آن ها جنگ بین گوگل و زیرساخت های اینترنت ایران است. 

خبر رفع فیلتر اسپاتیفای نشان از ایجاد سیاست های جدید گوگل دارد که وزارت ارتباطات در تلاش است این تحریم ها را دور بزند. به همین خاطر با رفع فیلتر برخی برنامه ها به دنبال یک وی پی ان تحریم شکن می گردد. در صبحی که برنامه اسپاتیفای رفع فیلتر شده برخی دیگر از پلتفرم های بین المللی مانند تیک تاک، پینترست و... نیز رفع فیلتر شده اند. همه این موارد برای تست و ارزیابی سیستم دور زدن تحریم ها از سوی وزارت ارتباطات است. 

در صورتی که آی پی آدرس های ایرانیان از سوی گوگل شناسایی شده باشند، این کمپانی برای تحریم بیشتر ایرانیان از سیستم جدیدتری استفاده کرده است. کسانی که در این بین بیشتر از همه از مشکلات تحریم جدید گوگل متضرر می شوند، مردم ایران هستند که سال های سال با این سیستم دست و پنجه نرم کرده اند. 

رفع فیلتر موقتی است یا دائمی

در پی خبر رفع فیلتر اسپاتیفای، برخی از کاربران در رابطه با موقتی یا دائمی بودن این دسترسی آزاد نیز ابهاماتی داشته اند! اگرچه استفاده بدون محدودیت از پلتفرم های بین المللی بسیار خوشایند است، اما این رفع فیلتر تنها چند ساعت از روز ادامه داشته و شرایط تحریم و فیلتر برنامه ها مجددا اعمال شده اند. به همین سبب شانس این که این برنامه ها به صورت کامل و دائمی رفع فیلتر شده باشند، بسیار محدود و تقریبا زیر صفر است! 

البته در روزهای اخیر پس از انتشار خبر رفع فیلتر اسپاتیفای برخی از مردم، امیدوارانه به تغییر سیاست های ارتباطی کشور می اندیشند؛ اما گزارش های اخیر حاکی از آن است که این تغییرات تنها به تغییر سیاست های گوگل علیه زیرساخت های ایران مربوط می شود. با وجود خبرها و احتمالات ناشی از آن ها، هنوز نمی توان در رابطه با دلیل رفع فیلتر و دسترسی آزاد به اسپاتیفای قاطعانه نظر داد و باید همچنان منتظر خبرهای بعدی در راستای این موضوع باشیم. 

نتیجه گیری

در سال های اخیر مشکلات فیلترینگ اسپاتیفای دردسرهای بسیاری برای مخاطبین این برنامه داشته است. این مشکلات خرید اشتراک پرمیوم اسپاتیفای را نیز تحت تاثیر قرار داده و محدودیت های بسیاری برای کاربران به همراه داشته است. خبر رفع فیلتر اسپاتیفای برای بسیاری از مخاطبین رسمی اسپاتیفای خوشایند بوده و آن ها را به رفع فیلتر دائمی برنامه امیدوار می کند! اگرچه شانس دسترسی آزاد به این پلتفرم های بین المللی بسیار محدود است، اما شاید در روزهای آینده اخبار جدیدی در رابطه با این موضوع بشنویم. این برنامه در سال های اخیر مخاطبین بی شماری در کشور ایران داشته و به یکی از محبوب ترین پلتفرم های موسیقی دنیا تبدیل شده است.