درگاه فقط با ip ایران قابل دسترس است. لطفا قبل از ورود به صفحه پرداخت محدودیت شکن خود را خاموش نمایید.

تفاوت پلی استیشن 4 و 5

Wednesday، ۵ Mehr ۱۴۰۲

همانطور که میدانید کنسول های بازی فراوانی تا به امروز وارد دنیای بازی های کامپیوتری شده است که هر کدام از این کنسول ها طرفداران به خصوص خود را دارند. اما می توان گفت که کنسول های بازی شرکت سونی همیشه محبوب و پرطرفدار بوده است. مقایسه پلی استیشن ۴ و ۵ نشان می‌دهد که برای خرید پلاس هر کدام از آن‌ها باید به ویژگی های فراوانی توجه کنید. با وجود شباهت های زیادی که بین این ۲ دستگاه مشاهده می‌شود، تفاوت هایی هم بین این ۲ کنسول وجود دارد که بهتر است قبل از خرید درباره این تفاوت ها اطلاعات کافی کافی کسب کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت پلی استیشن 4 و 5 و تفاوت بازی های Ps4 و Ps5 بپردازیم. تا انتها این مقاله با ما باشید. همچنین برای خرید گیم پس التیمیت ایکس باکس با قیمت ارزان روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

مقایسه پلی استیشن 4 پرو با پلی استیشن 5

اگر برای شما هم سوال است که پلی استیشن 4 پرو بهتر است یا پلی استیشن 5 باید پاسخ دهیم که پلی استیشن 5 یک سر و گردن از پلی استیشن 4 پرو بالاتر می باشد. از لحاظ گرافیک و سخت افزار پلی استیشن 5 بهتر است‌. این کنسول به خاطر درایو اس اس دی که داخل خود دارد، بازی ها را سریع تر بارگذاری خواهد کرد. همچنین دسته دوال سنس این کنسول یکی دیگر از عمده تفاوت پلی استیشن 4 و 5 است که بین این ۲ کنسول را ایجاد می شود. زمانی که مشخصات این ۲ کنسول را در کنار هم بگذاریم و مقایسه کنیم، پلی استیشن ۵ با اختلاف زیاد و چشمگیری از پلی استیشن ۴ عمل می کند. اما زمانی که صحبت از هزینه پرداختی برای یک کنسول به صرفه می شود‌، اوضاع کمی فرق خواهد کرد؛ زیرا یکی از اصلی ترین دلایلی که یک شخص پلی استیشن ۴ پرو را به جای پلی استیشن ۵ ترجیح دهد و خریداری کند، قیمت پایین تر این کنسول است‌. اما نکته جالب این است که اضافه شدن بازی هایی مانند Horizon، Forbidden West که جزو بازی های اصلی پلی استیشن ۵ محسوب می شوند، به جمع بازی های پلی استیشن ۴ مقایسه و انتخاب را بین این ۲ کنسول سخت می کند‌.

مقایسه کیفیت پلی استیشن 4 با 5

یکی از مقایسه پلی استیشن ۴ و ۵ از نظر فنی موضوع CU کنسول می باشد. تعداد CU در پلی استیشن ۴ پرو پلی استیشن ۵ برابر است اما تراکم ترانزیستوری در پلی استیشن ۵ زیادتر است. در نتیجه CU در پلی استیشن ۵ قوی تر عمل می کند. از جمله مشخصات ویژه پلی استیشن ۵ شامل موارد زیر است:

  • رزولوشن بالاتر
  • حافظه داخلی بهتر
  • قابلیت پشتیبانی از دیسک های حجیم
  • قطعات محاسباتی سریع

مقایسه پلی استیشن ۴ و ۵ از نظر کیفیت صدا و تصویر

در مقایسه کیفیت پلی استیشن 4 با 5، کنسول پلی استیشن ۵ نسبت به پلی استیشن ۴ از نظر کیفیت رزولوشن ( وضوح تصویر) پیشرو تر است. این پلی استیشن با پشتیبانی کیفیت 8k و به روز رسانی ۱۲۰ هرتز پیش بینی ارتقا در سطح تلویزیون و مانیتور ها را نیز در نظر گرفته است. پلی استیشن ۵ در حال حاضر از کیفیت تصویر 4k و 8k پشتیبانی می کند و پلی استیشن ۴ پرو کیفیت 4k را ارائه می دهد. از نظر صدا نیز پلی استیشن ۵ صدا ۳ بعدی با افکت را به صورت عالی پشتیبانی می کند.

فضای ذخیره سازی در پلی استیشن ۴ و ۵

تفاوت پلی استیشن 4 و 5 از نظر فضای ذخیره سازی به شرح زیر است:

ساخت و طراحی کنسول نسل ۹ نسبت به نسل ۸ متفاوت است. در واقع با نگاه به مشخصات فنی و مقایسه این ۲ با هم متوجه خواهید شد که ظرفیت ذخیره سازی در پلی استیشن ۵ ۱۷۵ گیگابایت کمتر از پلی استیشن ۴ می باشد. ممکن است به نظر برسد که به جای ارتقا کنسول، فضای ذخیره سازی در آن کمتر شده است. اما نکته حائز اهمیت این است که استفاده از حافظه SSD سفارشی شده همراه با پهنای باند ۵.۵ گیگابایتی در پلی استیشن ۵ است. در نتیجه فضای ذخیره سازی در کنسول نسل ۹ فراتر از ذخیره سازی در فلش است. در واقع عملکرد SSD نسبت به هارد دیسک پلی استیشن ۴ سریعتر است.

در نهایت می توان گفت که با توجه مشخصات فنی و بالا بودن کیفیت پلی استیشن ۵ نسبت به پلی استیشن ۴ خرید پلی استیشن ۵ منطقی تر است. اما لازم است بدانید که در مقایسه پلی استیشن ها، هر ۲ دستگاه در لیست بازی های بی نظیری را دارند و قابلیت های مخصوص به خود را دارا می باشند. همچنین با توجه به کیفیت و امکاناتی که در پلی استیشن ۴ است، به نظر نمی آید که به زودی از رده خارج شود.

تفاوت بازی های PS4 و PS5

اگر شما هم برایتان سوال پیش آمده که تفاوت بازی های PS4 و PS5 را بدانید باید اینگونه توضیح دهیم که کنسول نسل ۸ بازی های منحصر به فرد و فوق العاده ای را در لیست بازی های خود به خود اختصاص داده است مانند God of War، Bloodborne، Until Down و … . اما گیمر ها باز هم کمبود بازی های پلی استیشن ۵ را خواهند داشت. نکته حائز اهمیت این است که به خاطر قابلیت Backward Compatibility بازی های کنسول نسل ۸ روی پلی استیشن ۵ دانلود و نصب خواهند شد‌. در بیشتر مواقع تجربه بازی های پلی استیشن ۴ روی پلی استیشن ۵ تجربه بی نظیری را برای گیمر ها فراهم می کند‌.

سخن آخر

مقایسه پلی استیشن ۴ و ۵ نشان می دهد که نسخه جدیدتر یعنی پلی استیشن ۵ عملکرد فوق العاده بهتری نسبت به پلی استیشن ۴ دارد. البته نباید انتظار داشت که قیمت پایینی با وجود این همه دسترسی های جذاب داشته باشد. قیمت پلی استیشن ۵ تقریبا ۲ برابر نسل قبلی خود است. در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که اگر از نظر پرداخت هزینه مشکلی ندارید، پلی استیشن ۵ را خریداری کنید.

ما در این مقاله به تفاوت های پلی استیشن 4 و 5 ، مقایسه کیفیت پلی استیشن 4 با ۵ پرداختیم. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله به انتخاب بهتر شما برای خرید کنسول کمک کند. ممنون که تا پایان همراه ما بودید.