درگاه فقط با ip ایران قابل دسترس است. لطفا قبل از ورود به صفحه پرداخت محدودیت شکن خود را خاموش نمایید.

آموزش دانلود بازی از گیم پس

Thursday، ۲۹ Tir ۱۴۰۲

اگر شما هم جزو افرادی هستید که وقت زیادی را صرف بازی های ویدئویی در PC و یا کنسول می کنید، پیشنهاد می کنیم اشتراک گیم پس را خریداری کنید. این کار می تواند در مورد خرید بازی ها گزینه ایده ال تری برایتان باشد. آیا با گیم پس آشنایی دارید؟ آیا می توانید دانلود بازی از گیم پس را خودتان انجام دهید یا اینکه نیاز به آموزش و راهنمایی دارید؟

گیم پس چیست؟

در مورد اینکه گیم پس چیست می توان گفت یک سرویس اشتراکی در بستر اینترنت است که با دسترسی به آن می توانید بیش از 100 بازی مختلف و کلی امکانات دیگر را در اختیار داشته باشید. در حقیقت مایکروسافت با ارائه این سرویس توانسته است رضایت کاربران خود را جلب نماید. این سرویس توانسته است خدماتی ارائه دهد که بیشتر از انتظارات کاربران است و آنها را شگفت زده نموده است. به همین دلیل نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب نموده است.

شما می توانید گیم پس را بر روی PC و یا کنسول های ایکس باکس استفاده کنید. علاوه بر این نوعی از اشتراک گیم پس نیز وجود دارد که با خرید آن استفاده از گیم پس به صورت هم زمان بر روی هر دوی این پلتفرم ها امکان پذیر می شود.

چه بازی هایی در گیم پس وجود دارد؟

در حالت کلی ایکس باکس گیم پس معمولا بیشتر از 250 بازی به کاربران خود ارائه می دهد که می توان گفت شامل کنسول های بازی Xbox One، Xbox Series X/S و Xbox 360 می شود. تعدادی از این بازی ها علاوه بر PC، با ایکس باکس نیز سازگاری دارد ولی برخی دیگر را تنها می توان در کنسول ایکس باکس بازی و اجرا نمود.

گیم پس چند نوع سرویس دارد؟

در حالت کلی دو نوع سرویس گیم پس در اختیار کاربران قرار دارد:

  • اشتراک معمولی گیم پس: برای خرید این نوع اشتراک باید ماهانه مبلغی را پرداخت کنید. با خرید این نوع اشتراک می توانید به همه بازی های کاتالوگ به صورت آزاد و کامل دسترسی داشته باشید. علاوه بر این مایکروسافت در این نوع از اشتراک پیشنهادات و تخفیف های خاصی هر چند وقت یکبار برایتان ارائه می دهد. کنسول ها و کامپیوترهای شخصی می توانند از این اشتراک استفاده کنند.
  • اشتراک آلتیمیت گیم پس: برای تهیه این اشتراک آلتیمیت نیز باید حق اشتراک پرداخت کنید؛ با این تفاوت که در این اشتراک شما علاوه بر دسترسی به همه امکانات عادی در گیم پس، هم زمان می توانید آنها را در رایانه شخصی و یا کنسول نیز استفاده کنید.

به هنگام خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت مایکروسافت اشتراک سرویس طلایی را نیز به مدت یک ماه برایتان فعال خواهد کرد. سرویس گلد در مواقعی که ترجیح می دهید بر روی کنسول، بازی های آنلاین را انجام دهید به دردتان خواهد خورد. البته لازم به ذکر است که شما می تواند بر روی رایانه شخصی خود بدون اشتراک گلد نیز به صورت آنلاین بازی کنید.

آموزش دانلود بازی از گیم پس ایکس باکس

برای نصب بازی های دیجیتالی بر روی رایانه شخصی نیازی به مهارت و یا تجربه خاص در این زمینه ندارید و تنها باید دقت کرده و با تامل این کار را انجام دهید. با صرف کمی وقت می توانید دانلود بازی از گیم پس و نصب آنها را از طریق سایت اصلی مایکروسافت انجام دهید. در ادامه سعی می کنیم نحوه دانلود بازی های ایکس باکس را برایتان بازگو کنیم.

برای دانلود بازی از گیم پس و نصب بازی ها می توانید به اینترنت متصل شده و سپس به فروشگاه Xbox استور وارد شوید. پس از ورود به فروشگاه بر روی گزینه ایکس باکس کلیک کنید. در این زمان باید بازی مورد علاقه خود را جستجو کرده و برای دانلود آن گزینه install you own this را انتخاب کنید. به این راحتی گیم مورد نظرتان دانلود شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

البته بهتر است بدانید فرایند نصب بازی های دانلود شده به صورت خودکار انجام می گیرد که شما می توانید با ورود به فروشگاه اصلی Xbox به آنها دسترسی داشته باشید.

آموزش دانلود بازی از گیم پس از طریق my Game s and Apps

در صورتی که ترجیح می دهید مسیر راحت تری را برای دانلود بازی های گیم پس انتخاب کنید این روش می تواند مناسب باشد. برای دانلود به این روش در بخش پایینی از منوی خودتان گزینه ای با نام Library Full را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب آن می توانید گیم هایی را که دارید را در آنجا مشاهده نمایید.

به این ترتیب می توانید هر کدام را که دوست داشتید دانلود کنید. البته در این حالت فیلتری در اختیار شما خواهد بود که تا در صورت نیاز از طریق آن گیم های مورد علاقه خود را بر اساس سبک بازی و ژانر آن، نوع کنسول و تعداد گیمرها انتخاب و دسته بندی کنید.

آموزش دانلود بازی از گیم پس برای استفاده در PC

برای شروع آموزش دانلود بازی از گیم پس به منظور استفاده در رایانه شخصی باید نخست نسخه رایانه ای اپلیکیشن آن را از فروشگاه مایکروسافت دانلود نمایید. برای این کار می توانید به فروشگاه ایکس باکس مراجعه و لینک نصب را از آنجا دریافت نمایید. پس از این که اپلیکیشن را نصب کردید می توانید از طریق اکانتی که گیم پس را بر روی آن نصب کرده اید، به نرم افزار لاگین شوید.

بلافاصله با ورود به نرم افزار گزینه گیم پس را می توانید در قسمت بالای صفحه مشاهده کنید. حال باید گیم مورد علاقه خود را جستجو و خریداری کنید تا بتوانید از طریق اپلیکیشن آن را اجرا کنید.

چگونه میتوان به منظور خرید و دانلود بازی ها از فروشگاه مایکروسافت استفاده کرد؟

در فروشگاه مایکروسافت می توانید همه گیم هایی را که در گیم پس وجود دارد را یافته و به صورت مستقیم خریداری کنید. آموزش دانلود بازی از گیم پس و چگونگی کار به شرح زیر می باشد:

  1. بر روی برنامه استارت در رایانه کلیک و واژه مایکروسافت را در باکس آن تایپ کنید و وارد فروشگاه مایکروسافت شوید.
  2. بعد از ورود در صفحه اصلی برنامه و در قسمت سمت چپ و پایین صفحه گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. حالا باید گزینه Library را برای مشاهده همه بازی ها و اپلیکیشن های خود انتخاب کنید.
  3. با استفاده از گزینه فیلتر که در قسمت بالای صفحه وجود دارد می توانید تنها بازی ها را برای نمایش انتخاب کنید. البته در این حالت نیز هیچ تفاوتی بین گیم های انتخابی شما و آنهایی که توسط گیم پس انتخاب و دانلود شده اند وجود ندارد.
  4. در نهایت در صفحه پیش روی شما تنها برخی از بازی ها که امکان بازی در کنسول ایکس باکس دارند را می توانید مشاهده کنید. البته قبل از انتخاب و کلیک بر روی آنها این مساله از دید شما پنهان خواهند بود. بهتر است بدانید در این قسمت هیچ فیلتری وجود ندارد که با استفاده از آن بتوان بازی های کنسول قدیمی مایکروسافت را پنهان نمود.