یکشنبه، ۱۴ آبان ۱۴۰۲
یوتیوب در سال ۲۰۰۵ توسط چاد هرلی، استیو چن و جاوید کریم پایهگذاری شد. در آن زمان اصلا فکرش را هم نمیکردند که در کمتر از دو دهه پس از آغاز کار خود تبدیل به بزرگترین سرویس اشتراکگذاری ویدئو و به عنوان دومین موتور جستجوی جذاب در دنیا معرفی شود. عدهای به این فضا تنها برای تفریح و سرگرمی میآیند. اما برخی دیگر هدفشان درآمدزایی از طریق یوتیوب است. این افراد دائما و پیوسته در آن حضور دارند و در آن فعالیت میکنند. به این اشخاص که به تولید محتوا در یوتیوب میپردازند یوتیوبر میگویند. البته که یوتیوبرها بین اشخاص از محبوبیت ویژهای برخوردارند. پس در واقع فضای یوتیوب با محتوا پر شده است. این محتواها میتواند تصویری، ویدئویی، صدا، گرافیک، اینفوگراف و... باشند. در ادامه به راهنمای تولید محتوا در یوتیوب میپردازیم تا بتوانید از این فضا نهایت استفاده را ببرید و حتی کسب درآمد نیز داشته باشید
شما می توانید برای خرید اکانت یوتیوب پریمیوم به اکسل مراجعه کنید.
شاید برایتان جالب باشد که شما به کمک یوتیوب میتوانید درآمد داشته باشید. کسب درآمد در یوتیوب به روشهای مختلفی انجام میشود. اما مهمترین عامل درآمدزایی در یوتیوب محتواهای ویدیویی هستند. در بخش بعدی به راهنمای تولید محتوا در یوتیوب میپردازیم.
اگر نیاز به راهنمای تولید محتوا در یوتیوب دارید و به دنبال چگونگی انجام تولید محتوا هستید، باید به شما بگوییم که محتوا یکی از اصلیترین ابزارهای کسب درآمد است. شما زمانی که محتوا ویدیویی را آپلود میکنید، در واقع اقدام به جذب مخاطب کردهاند. سپس از آنها به عنوان منبع کسب درآمد استفاده میکنید. این در حالی است که شما با آن تولید محتوا که در یک زمینهی خاص است کاربران را جذب خود میکنید، سپس آنها برای پرداخت حق عضویت تشویق میکنید. راهکارهایی که در ادامه برای تولید محتوا ویدیویی گفته میشود، نه تنها در یوتیوب بلکه در تمامی سرویسها دیگر مفید خواهد بود.
در این بخش که به راهنمای تولید محتوا در یوتیوب میپردازیم، اولین قدم در آن داشتن تجهیزات حرفهای میباشد. اگر دارای توان مالی خوبی هستید، میتوانید شروع کارتان را با یک استودیو ویدیویی حرفهای انجام دهید. البته مهمتر از آن و در اولویت آن، کیفیت بالای محتوا شما است. شما حتی با یک گوشی هوشمند نیز میتوانید به تولید محتوای خوب بپردازید. زمانی به موفقیت دست یافتید نسبت به خرید تجهیزات حرفهای و پیشرفتهتر اقدام کنید. اما مهمترین مسائلی که در هنگام تولید محتوا باید رعایت کنید، عدم لرزش دست در حین فیلمبرداری، صدای واضح، نور مناسب، موسیقی زمینه و... است.
مقاله پیشنهادی: ترفندهای افزایش لایک و ویو در یوتیوب
مورد بعدی در راهنمای تولید محتوا در یوتیوب این است که شما حتما باید برای تولید و بارگذاری محتواهای خود، تقویم محتوایی در نظر بگیرید. مسائل دیگری که باید مد نظر شما قرار بگیرد شامل: انتخاب موضوع ویدئو، مدت هر ویدیو، زمان مناسب برای آپلود ویدیو، توالی انتشار و... میباشد. اگر به دنبال انتخاب موضوع هستید، باید آموزشهای مهارت روزمره را پیگیری کنید. مانند مهارتهای زندگی، فنون آشپزی، بدنسازی، کاردستی، کار با رایانه و گوشی موبایل، تعمیرات وسایل شخصی ساده و ... میتواند موارد مناسبی باشد.
واضح است که هیچکس نمیتواند تمام مخاطبان دنیا را به خود جلب کند. زیرا جذب مخاطب فراوان، علاوه بر اینکه به مهارت عالی در زمینه تولید محتوا نیاز دارد، حتی در حد کارگردانان سینمایی، بلکه به برخی پارامترهای شخصی و اعتباری دیگر نیز احتیاج دارید. البته ان را تعداد محدودی از محتوا نویسان یوتیوب در اختیار دارند و تعدادشان از تعداد انگشتان دست نیز کمتر است. پس بهتر است به فکر جذب یک جامعهی مخاطب مختصر اما مفید باشید و با دریافت بازخوردهای مثبت به توسعه جامعه مخاطبین خود بپردازید. البته با انجام تولید محتوای خوب مخاطب خود جذب خواهد شد.
امروزه در بیان کاربران موضوعات آموزشی طرفداران فراوانی دارد. بهتر است به سراغ آموزشهای عمومی که مردم به طور روزمره با ان مواجه هستند بروید. پس دیگر موردی که در راهنمای تولید محتوا در یوتیوب مهم است تمرکز داشتن بر روی آموزش است.
بسیاری از مسائل نقد و بررسی آنها از جانب شما برای مخاطب میتواند جذاب باشد. مانند تشریح کردن یک محصول یا نقد و بررسی یک فیلم یا رویداد ورزشی هم جذاب است. البته تاکید میکنیم که راجب مسائل مربوط به حیطهی کاری خود کارشناسی انجام دهید.
حتما برای ویدیوهای خود یک عنوان مناسب انتخاب کنید. عنوان مناسب که جذاب و حرفهای باشد باعث جذب مخاطب بیشتر میشود. میتوانید از عناوینی که در موتور جستجوی گوگل رنکینگ بالایی دارند استفاده کنید تا از رقبای خود بیشتر دیده شوید.
در کنار راهنمای تولید محتوا در یوتیوب باید نکات مهمی نیز رعایت شود تا شما بتوانید یک تولید محتوا جذاب داشته باشید.
• محتوا نباید به همراه پیامهای منفی، اطلاعات تکراری و یا باعث ایجاد حس ناراحتی و دلواپسی در مخاطب شود.
• در رابطه با تعداد مخاطبان شما، توصیه ما این است یک گروه مخاطب کوچک را انتخاب کنید و در ادامه برای دائمی بودن آنها تلاش کنید. البته این تعداد کم از افراد باید به موضوع بحث و محتوای شما علاقمند باشند.
• سعی کنید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید تا ارتباط دو سویه داشته باشید. همچنین به پرسشها، نظرات و انتقادات آنها پاسخ دهید.
در این مقاله به راهنمای تولید محتوا در یوتیوب پرداختیم و همچنین نکاتی که در هنگام انجام تولید محتوا باید به آن توجه کنید را نیز بیان کردیم. اگر تمامی این موارد گفته شده را رعایت کنید قطعا میتوانید محتوای فوقالعادهای را ایجاد کنید و جذب مخاطب بالایی داشته باشید. البته با ایجاد یک محتوای حرفهای با تجهیزات حرفهای میتوانید کسب درآمد نیز داشته باشید و موفق شوید. با استفاده از عناوینی که در موتور جستجو گوگل رنکینگ بالایی دارند، تولید محتوای شما میتواند به صفحه اول نتایج جستجو گوگل بیاید و اینگونه بیشتر دیده شوید. امیدواریم این مطلب در راستای رسیدن شما به اهداف مهم کمکی کرده باشد.
در ادامه مطالعه کنید : قوانین استریم یوتیوب