👈🏻 مرکز تماس اکسل - ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۲ (10الی5عصر)👉🏻

ردیابی گوشی با اپل ایدی

Tuesday، ۱ Khordaad ۱۴۰۳

گوشی‌های آیفون در کشور ما قیمت بسیار بالایی دارند و خطر دزدیده شدن آن‌ها نیز بیشتر است. اما در صورت دزدیده شدن، راهی برای پیدا کردن گوشی دزدیده شده وجود دارد و آن از طریق اپل ایدی امکان پذیر است.

دستگاه‌های مختلف اپل از اپل آیدی استفاده می‌کنند و از طریق این اکانت اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. یکی از قابلیت‌های اپل آیدی و در واقع آیکلود این است که گوشی شما را ردیابی می کند. شما زمانی قادر خواهید بود گوشی خود را از طریق اپل آیدی پیدا کنید که این قابلیت را از ابتدا در تنظیمات گوشی خود روشن کرده باشید. از طریق این ویژگی شما به راحتی می توانید گوشی دزدیده شده یا گم شده خود را به راحتی به کمک یک گوشی دیگر یا لپ تاپ پیدا کنید.

برای فعال کردن این قابلیت باید به تنظیمات آیفون خود بروید و روی اکانت اپل آیدی موجود در بالای صفحه تنظیمات کلیک نمایید.

در این صفحه گزینه ی Find My که یک برنامه ردیابی است را انتخاب کنید و به روی Find My iPhone کلیک نمایید. در این صفحه سه گزینه وجود دارد.

  • گزینه یک Find my iphone است که برای استفاده کلی از این قابلیت می باشد و باید حتما این گزینه را روشن نگه دارید.
  • گزینه دو هم Find my network است که روشن کردن آن سبب می‌شود تا شما بتوانید آیفون خود را در صورت آفلاین بودن یا خاموش بودن نیز پیدا کنید. در واقع گوشی خاموش از طریق شماره سریال ردیابی می شود.
  • گزینه آخر هم Send Last Location است که آخرین لوکیشن شما را در صورت رسیدن شارژ گوشی به درصد خاصی ارسال می‌کند.

به طور کلی شما به 3 روش می توانید گوشی آیفون گم شده خود را پیدا کنید.

  1. روش اول به کمک برنامه Find my موجود روی گوشی
  2. روش دوم کمک گرفتن از یک مرورگر و متصل شدن به اکانت خود

روش سوم پیدا کردن گوشی آیفون با گوشی دیگر

یافتن از طریق Find my

ساده‌ترین راه برای پیدا کردن آیفون گم شده از طریق برنامه Find my است. بایستی وارد برنامه می شوید و روی گزینه ی Devices کلیک نمایید. لیست دستگاه‌های متصل به اپل آیدی شما نمایش داده می‌شود. حالا اگر روی آیفون خود کلیک کنید لوکیشن آن بر روی نقشه به شما نشان داده می‌شود و شما به راحتی می‌توانید آیفون خود را پیدا کنید.

ردیابی گوشی با اپل آیدی

یافتن آیفون از طریق آیکلود

در روش دوم شما بایستی از طریق یک مرورگر به سایت آیکلود مراجعه کنید و اطلاعات اپل آیدی خود را وارد نمایید تا به اکانت خود متصل شوید. بعد از وارد شدن به اکانت خود روی گزینه Find iPhone کلیک کنید. از طریق منوی بالای صفحه و گزینه All Devices آیفون خود را پیدا کنید. در این مرحله لوکیشن آیفون شما بر روی نقشه نمایش داده می‌شود.

یافتن گوشی آیفون با گوشی دیگر

اگر گوشی آیفون شما گم شده و هنوز موفق به یافتن آن نشده‌اید، می‌توانید از طریق گوشی آیفون یا آیپد دوستانتان نیز اقدام به یافتن آن کنید. اما باید برنامه Find my در گوشی دوست شما فعال باشد و شما هم نام کاربری و پسورد حساب اپل خود را حفظ باشید. برای این روش ابتدا وارد برنامه Find My شوید و گزینه help a friend را کلیک نمایید. سپس از طریق مرورگر وارد icloud شوید. در اینجا لازم است نام کاربری و پسورد اپل آیدی خود را وارد نمایید تا لوکیشن اپل آیدی گوشی شما نمایان شود.

شما می‌توانید از راه دور تنظیماتی را برای آیفون گم شده خود اعمال کنید. در ادامه به این گزینه‌ها اشاره خواهیم کرد.

گزینه Play sound

با انتخاب این گزینه آیفون حتی در صورت سایلنت بودن، در نهایت حجم صدا شروع به زنگ خوردن می‌کند تا شما به راحتی بتوانید آن را پیدا کنید.

گزینه Lost mode

با انتخاب این گزینه گوشی آیفون شما قفل می شود و پیغامی روی آن نمایش داده می‌شود تا اگر کسی آن را پیدا کرد بتواند با شما تماس بگیرد.

گزینه Erase iphone

با کمک این گزینه می‌توانید مواردی را از روی گوشی خود حذف کنید تا کسی نتواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند.