درگاه فقط با ip ایران قابل دسترس است. لطفا قبل از ورود به صفحه پرداخت محدودیت شکن خود را خاموش نمایید.

قوانین استریم در یوتیوب (گوشی و دسکتاپ)

Wednesday، ۱۷ Amordaad ۱۴۰۳

شرایط و قوانین استریم در برنامه پرمخاطب یوتیوب پریمیوم، همواره با آپدیت های جدید همراه می شوند. با این وجود این قوانین برای ایرانی های همیشه تحریم مشکلات بیشتری به همراه می آورند! به همین خاطر در این زمینه آشنایی با قوانین استریم یوتیوب و نحوه استفاده از این قابلیت اهمیت زیادی دارد. در این بخش می خواهیم با ماهیت کلی استریم در یوتیوب و نحره استریم زدن در این برنامه آشنا شویم. 

استریم در یوتیوب چیست؟

پخش زنده ویدیوها یا به اصطلاح استریم ویدیو در یوتیوب یکی از قابلیت های منحصر به فرد این برنامه است که برای پخش آنلاین برنامه ها به کار می رود. استفاده از این قابلیت به کاربران کمک می کند که به صورت مستقیم فایل های مورد نظر خود را با کاربران به اشتراک بگذارند. این قابلیت برای همه دستگاه ها مانند گوشی، کامپیوتر و ... کارایی دارد و محدودیت خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد. اما باید قوانین استریم یوتیوب را در این پلتفرم رعایت کرده و بر این اساس از این قابلیت استفاده کنید.

امروزه بسیاری از یوتیوبرها از این قابلیت برای ارتباط پویاتر با مخاطبین خود استفاده می کنند. برگزاری جلسات آنلاین در حوزه های مختلف مانند بازی های ویدیویی، موسیقی، ورزش، آموزش و... انجام می گیرد و تعامل با مخاطبین را بسیار ساده می کند. 

قوانین استریم در یوتیوب

قوانین استریم یوتیوب اخیرا با تغییراتی همراه بوده که محدودیت هایی برای کاربران به وجود می آورد. به همین خاطر باید حتما با این موارد آشنایی داشته باشید. برخی از باید و نبایدهای استریم یوتیوب به شرح زیر هستند:

  1. برای استفاده از این قابلیت تا 24 ساعت از پلی لیست خود استفاده نکنید. به این ترتیب در حین برگزاری پخش زنده با مشکلی رو به رو نمی شوید. 

  2. استفاده از کامنت هایی مانند بازدید و استریم و ایموجی های تکراری در حین برگزاری استریم یوتیوب تأثیر منفی بر جای می گذارد. توصیه می کنیم از این دست کامنت ها استفاده نکنید. 

  3. موزیک ویدیوی مورد نظر را عقب و جلو نکنید؛ صداها را رفرش یا متوقف نکنید. به این ترتیب با مشکلی در برنامه رو به رو نمی شوید.

  4. توصیه می کنیم برای رعایت قوانین استریم یوتیوب تاریخچه سرچ خود را پاک نکنید.

  5. به جای استفاده از تعداد بالای کامنت ها در حین استریم، از کانت های مثبت و تعاملی با کاربران خود استفاده کنید.

استریم در یوتیوب

نحوه استریم زدن در یوتیوب

در نظر گرفتن قوانین استریم یوتیوب به شما کمک می کند کنه تجربه موفقی در این زمینه داشته باشید. برای این که این فرایند را به درستی انجام دهید، حتما به دستورالعمل اجرای استریم در یوتیوب توجه داشته باشید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا با استفاده از حساب گوگل خود یک اکانت در برنامه یوتیوب ایجاد کنید. 

  2. در بخش بعدی وارد حساب کاربری خود شوید و از قسمت پروفایل گزینه Creator Studio را انتخاب کنید. 

  3. در منوی سمت چپ این گزینه، مواردی مانند “Go Live” یا “Live Streaming” را مشاهده می کنید که باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. 

  4. در بخش بعدی برای استفاده از قابلیت استریم یوتیوب باید هویت خود را تایید کنید. 

  5. سپس از گزینه “Live Streaming” وارد بخش ایونت شوید و لایو خود را با این مضمون برگزار کنید. 

  6. در مراحل بعدی گزینه هایی مانند “Create Live Event” یا “Schedule Live Stream” نیز انتخاب می شوند. 

  7. برای بهتر برگزار شدن لایو در یوتیوب حتما جزییات برنامه خود را با عناوینی مانند موضوع و دسته بندی و... مشخص کنید. به این ترتیب کاربران بیشتری به تماشای لایو شما می نشینند. 

  8. در بخش بعدی عمومی یا اختصاصی بودن لایو خود را مشخص کنید. 

  9. سپس یکی از گزینه های “Create Stream” یا “Schedule Stream" را انتخاب کنید. 

  10. در ادامه گزینه GO LIVE را انتخاب کرده و جلسه خود را آغاز کنید. 

برای مطالعه بیشتر : فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب در ایران

استریم در یوتیوب با گوشی

قوانین استریم یوتیوب برای گوشی و کامپیوتر تقریبا یکسان هستند. این قابلیت در همه دستگاه ها با در نظر گرفتن شرایط نام برده شده قابل استفاده خواهد بود. اما برای تنظیمات تخصصی تر چند مرحله مورد بررسی قرار می گیرد:

  1. پس از ورود به حساب کاربری یوتیوب بر آیکون دوربین کلیک کنید. 

  2. تنظیمات اولیه لایو خود را مشخص کرده و یکی از گزینه های “Go Live” یا “Start Streaming” را بزنید. 

  3. سپس قابلیت دسترسی به دوربین و میکروفون را در برنامه فعال سازی کنید. 

  4. پس از انجام تنظیمات لایو آغاز می شود.

استریم در یوتیوب با کامپیوتر

برای استریم ویدیو در کامپیوتر باید تنظیمات مشابهی را در برنامه انجام دهید. اما استریم در کامپیوتر با رعایت جزییات بیشتری انجام می گیرد. شما می توانید در سیستم کامپیوتر خود از گزینه هایی مانند Basic Info برای اجرای تنظیمات بیشتر در حین لایو استفاده کنید. با این روش استریم شما در یوتیوب تخصصی تر انجام می گیرد و اعتبار صفحه کاریتان چند برابر می شود.

در این زمینه باید از برنامه های جانبی مانند OBS Studio یا Streamlabs OBS نیز استفاده کنید. این پلتفرم ها به شما اجازه می دهند صداها و تصاویر خود را به برنامه یوتیوب انتقال دهید. این نرم افزارهای استریمینگ خارجی کار شما را برای استریم در کامپیوتر ساده تر می کنند. در دستگاه کامپیوتر گزینه هایی مانند “Stream Options”، نیز در اختیار شما خواهند بود. این گزینه ها برای ارسال لینک های دسترسی شخصی به افراد مورد استفاده قرار می گیرند.

برای مطالعه بیشتر : ترفندهای افزایش لایک و ویو در یوتیوب

نتیجه گیری

برای استفاده از قابلیت های منحصر به فرد یوتیوب باید حتما با قوانین و دستورالعمل های آن آشنایی داشته باشید. در این قسمت برخی از قوانین استریم یوتیوب را بررسی کردیم که آشنایی با آن ها استفاده از این قابلیت ها را ساده تر می کند. شما می توانید در این برنامه با اعمال برخی تنظیمات ساده با مخاطبین خود لایو برگزار کنید. در جلسات لایو، تعامل با کاربران افزایش می یابد. به این ترتیب کاربران در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه ایده آل دست پیدا می کنند. این قابلیت در دستگاه های مختلف قابل استفاده خواهد بود و محدودیتی برای کاربران ندارد. 

خرید اکانت یوتیوب پرمیوم از فروشگاه اکسل