👈🏻 مرکز تماس اکسل - ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۲ (10الی5عصر)👉🏻

آموزش وارد کردن ظرفیت های مختلف Game Pass Ultimate

Saturday، ۱۳ Aazar ۱۴۰۰

خرید اشتراک گیم پس از فروشگاه اکسل می تواند برای افرادی که وقت زیادی را برای انجام بازی های کامپیوتری بر روی ایکس باکس یا پی سی خانگی خود صرف می کنند یک گزینه عالی و البته به صرفه باشد. قبل از پرداخت به موضوع گیم پس آلتیمیت و آشنایی شما با این سرویس، لازم است که بگوییم گیم پس یک سرویس اینترنتی است. این سرویس برای شما امکانی فراهم می‌کند تا بتوانید به بیش از ۱۰۰ بازی هیجان انگیز دسترسی داشته باشید. در این گزارش به آموزش وارد کردن گیم پس و این که چگونه گیم پس را فعال کنیم خواهیم پرداخت.

در واقع مایکروسافت برای رضایت مشتریان خود یک برگ برنده رو کرده‌است‌. این برنگ برنده سرویس گیم پس است. این سرویس در طی چند ماه اخیر فراتر از انتظارات شرکت عمل کرده‌است و توانسته موفقیت‌های زیادی کسب کند. از این رو اگر شما یکی از علاقه مندان به گیم پس به خصوص Game pass ultimate هستید و دوست دارید که با نحوه نصب گیم پس آلتیمیت بر روی کنسول، PC و اندورید آشنا شوید ما را در این مقاله همراهی کنید.

معرفی گیم پس آلتیمیت

یک سرویس ویژه‌ای که میکروسافت برای کاربران ایکس‌باکس‌وان و پی‌سی ایجاد نموده‌، Game pass ultimat است. گیم پس به کاربران این امکان را می‌دهد تا زمانی که اشتراک آن‌ها فعال است بتوانند به صورت نامحدود تمامی بازی‌های ارائه شده بر روی این سرویس را تجربه کنند.

این سرویس امکان دسترسی به بیش از ۱۰۰ بازی را به شما می‌دهد که این تعداد بازی رفته‌رفته بیشتر نیز خواهد شد. به صورت کلی سه نوع اشتراک برای استفاده از این سرویس وجود دارد. این اشتراکات عبارت‌اند از:

  1. امکان دسترسی به یک مجموعه‌ای از بازی‌ها که شامل۱۰۰ بازی شده و این مجموعه روز به روز در حال گسترش است.
  2. به شما در هنگامی که قصد دارید محتوای اضافه بازی‌ها را خریداری کنید ۲۰ درصد تخفیف می‌دهد.
  3. برای خرید بازی‌های لایبرریتان به شما ده درصد تخفیف می‌دهد.

البته این سرویس امکانات اضافه دیگری را نیز در هنگام خریداری اشتراک به شما ارائه می‌کند. به طور مثلا به افرادی که اشتراک خریداری کرده‌اند این امکان را می‌دهد تا زوتر از موعد به برخی از بازی‌ها دسترسی داشته‌باشند.

نحوه وارد کردن گیم پس‌ آلتیمیت بر روی کنسول

مراحل نصب این سرویس بر روی کنسول عبارت‌اند از: ورود به حساب‌ کاربری، هوم‌کردن و سوییچ کردن. در ادامه هر یک از این موارد را به صورت کامل برای شما بیان خواهیم کرد.

مرحله اول یا راهنمای وارد کردن ظرفیت کامل گیم پس آلتیمیت

مرحله اول شامل ورود به حساب کاربری است، هنگامی که شما Game pass ultimate را از فروشگاه اکسل خریداری میکنید. پس از خرید برای شما فایلی که حاوی نام کاربری و پسورد است را ارسال می‌کند. پس از ارسال این فایل در ابتدا اطمینان حاصل کنید که DNS مناسبی بر روی کنسول‌تان وجود دارد. سپس فایل ارسالی را باز کنید و مراحل زیر را به ترتیب انجام بدهید.

  1. در ابتدا دکمه Xbox وست دسته خود را فشار بدهید، در هنگامی که این دکمه را فشار بدهید منوی Guide باز می‌شود.
  2. سپس وارد قسمت profil & system شوید.
  3. پنجره‌ای مطابق تصویر برایتان باز می‌‌شود که باید گزینه Add or switch را انتخاب کنید.

۴. سپس بر روی گزینه Add New در انتهای صفحه کلیک کنید.


۵. ایمیل داخل فایلی را که از طریق اکسل دریافت نموده‌اید در قسمت سبز رنگ وارد نموده و سپس کلید Enter را فشار بدهید.


۶. سپس لازم است پسوردی که از طریق اکسل دریافت نموده‌اید را وارد کنید و کلید Enter را بزنید.


۷. پس از انجام این مراحل لازم است که اسمی را که مورد نظرتان است را وارد کنید.

۸. و برای اتمام کار نیاز است که گزینه‌های زیر را به ترتیب وارد نمایید.

Next> No Thanks> Next> Next> No Barriers> skipThis> Next> Next


در انجام مرحله چهارم دقت داشته باشید که بر روی گزینه Get a New Account کلیک نکنید، زیرا انتخاب این گزینه یک حساب کاربری جدید برای شما باز می‌کند.

راهنمای وارد کردن ظرفیت هوم گیم پس آلتیمیت

اگر شما ظرفیت Home را خریداری کرده اید باید این راهنما که شامل هوم کردن اکانت این سرویس است را انجام بدهید. اما توجه داشته باشید افرادی که ظرفیت غیرهوم را انتخاب نموده‌اند نباید این مرحله را انجام بدهند. همچنین در ظرفیت کامل انجام دادن مرحله دوم اختیاری است.

برای هوم کردن اکانت لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام بدهید.

در ابتدا تمام مراحلی که در ظرفیت کامل انجام داده‌اید در این قسمت نیز به ترتیب دوباره انجام بدهید. سپس به منوی اصلی بازگریدد و دکمه Xbox را فشار دهید تا بخش Guide برای شما باز شود.


به قسمت تنظیمات یا همان setting بروید و بر روی گزینه General کلیک کنید. سپس گزینه personalization را انتخاب نموده و بر روی گزینه My home Xbox کلیک کنید.

راهنمای وارد کردن ظرفیت غیرهوم گیم پس آلتیمیت

برای انجام این مرحله نیز لازم است که تمامی مراحل ظرفیت کامل را به ترتیب انجام بدهید؛ ولی نکته‌ای که باید در این مرحله به آن توجه بسیار داشته‌باشید این موضوع است اکانت شما نباید تیک هوم را داشته باشد. برای بررسی این موضوع لازم که شما ابتدا

به قسمت profile & system رفته سپس به ترتیب وارد قسمت‌های زیر بشوید:

Setting> General> personalization و بررسی کنید که اکانت شما تیک Home را نداشته باشد.

نحوه سوییچ کردن در گیم پس آلتیمیت

اگر شما ایکس‌باکس دارید حتما متوجه شده‌اید که کنسول آن به گونه‌ای طراحی شده‌است که شما بتوانید به صورت همزمان چند اکانت فعال داشته‌باشید. همچنین منظور ما از بیان سوییچ کردن یعنی جا‌به‌جایی در بین اکانت‌ها است.

برای سوییچ کردن اکانت‌ها لازم است که مراحل زیر را طی کنید.

در ابتدا دکمه Xbox را بزنید و در منوی باز شده گزینه profile & System را انتخاب نمایید. سپس بر روی گزینه Add or System کلیک کنید. برای شما صفحه‌ای باز می‌شود که تمام پروفایل‌های شما را به نمایش می‌گذارد. در ادامه مسیر ابتدا لازم است که شما به اکانتی که از اکسل دریافت نموده‌اید بروید. سپس یکی از اکانت‌های شخصی که ساخته‌اید را سان‌این کنید تا سوییچ انجام شود.

نحوه وارد کردن گیم پس آلتیمیت بر روی pc یا ویندوز ۱۰

اگر شما این سرویس را در ظرفیت کامل و هوم تهیه کرده‌اید لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام بدهید.

از طریق برنامه Microsoft store وارد حساب کاربری که فروشگاه اکسل در اختیار شما گذاشته‌است بشوید. برای وارد شدن به اکانت کاربری لازم نیست کار سختی را انجام بدهید؛ فقط کافی است که نام کاربری و پسورد را وارد کنید.

سپس بر روی آیکون آدمکی که در قسمت چپ و بالای صفحه است کلیک کنید.

در ادامه شما گزینه sing in را انتخاب کنید.


اگر در منوی باز شده برای شما گزینه sing in را مشاهده نکرده‌اید می‌توانید گزینه Add Work or school Account را انتخاب کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه‌ها کادری برای شما باز می‌شود‌. در این قسمت لازم است ایمیلی که از اکسل دریافت نموده‌اید را وارد کنید. سپس بر روی Nex کلیک کنید.

سپس پسوردی را که فروشگاه اکسل برای شما ارسال نموده‌است را وارد کرده و بر روی گزینه sing in کلیک کنید.

پس از انجام مراحل بالا لازم است که دوباره به ماکروسافت‌استور بازگشته و وارد قسمت seting شده و گزینه offline permissions را به ON تغییر بدهید.

پس از انجام دادن تمام موارد زیر می‌توانید به حساب شخصی خود در قسمت Xbox App بروید و تمام بازی‌های مورد نظر خود را دانلود کنید.

اما اگر شما ظرفیت غیرهوم گیم پس آلتیمیت را از اکسل برای ویندوز خود خریداری نموده‌اید لازم است که ابتدا نرم افزار Xbox App را روی ویندوز خود نصب نمایید. سپس نام کاربری و پسورد را وارد نمایید تا وارد اکانت بشوید. پس از انجام این مراحل شما می‌توانید به تمام امکانات دسترسی داشته باشید.

نحوه وارد‌ کردن Game pass ultimat بر روی اندروید

به شما توصیه می‌کنیم برای این که بتوانید از گیم پس آلتیمیت بر روی اندروید استفاده کنید حتما از ظرفیت کامل آن بهره ببرید. مراحلی که برای شما بیان می‌کنیم بسیار ساده است و لازم نیست که شما کار پیچیده‌ای را انجام بدهید.

در ابتدا لازم است که شما Xbox Game pass را بر روی گوشی خود نصب کنید. در صفحه‌ی اول اپلیکیشن خود گزینه Already a member sing in را انتخاب نموده و سپس بر روی گزینه sing in در پایین صفحه کلیک کنید. در منوی باز شده در پیش رو لازم است که نام کاربری و پسوردی که از طریق فروشگاه اکسل دریافت نموده‌اید را وارد کنید تا حساب کاربری شما فعال گردد.

پس از آن که به اکانت خود وارد شدید لازم است بر روی گزینه Lets play کلیک نموده و در آخر وارد قسمت cloud بشوید. نکته‌ای که لازم حتما باید به آن توجه داشته باشید این موضوع است که برای این که بتوانید از امکانات گیم پس آلتیمیت بر روی گوشی خود استفاده کنید نیاز به یک اینترنت پر سرعت دارید.

جمع بندی

شما می‌توانید اشتراک های گیم پس را از فروشگاه اکسل خریداری کنید و به راحتی با این آموزش در هر پلتفرمی که میخواهید استفاده نمایید.

در این مقاله سعی نمودیم اطلاعات مفیدی در مورد گیم پس آلتیمیت در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم. همچنین به صورت تصویری به شما آموزش بدهیم که چگونه می‌توانید این سرویس را بر روی کنسول، pc و اندروید نصب کنید. نصب این سرویس کار بسیار ساده‌ای است و نیازی نیست که شما کار سخت و پیچیده‌ای را انجام بدهید بلکه با انجام چند مرحله ساده می‌توانید به راحتی این سرویس را بر روی دستگاه مورد نظر خود داشته باشید.