👈🏻 مرکز تماس اکسل - ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۲ (10الی5عصر)👉🏻

چت جی پی تی چیست؟

Tuesday، ۱۹ Tir ۱۴۰۳

چت جی پی تی مخفف Generative Pre-trained Transformer و در واقع یک ربات هوش مصنوعی مولد است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان ها باشد. ربات هوشمند Chat GPT نه‌تنها به تمام سوالات انسان در زمینه‌های مختلف فیزیک، ریاضی، تاریخ و ادبیات پاسخ می دهد، بلکه می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات نظیر رفع ایراد کدهای برنامه‌نویسی، تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و سایر مسائل پیچیده و تخصصی نیز به کاربران کمک نماید. این ویژگی‌ها سبب شده که درصد بالایی از کاربران به استفاده از چت جی پی تی ترغیب شوند. در ادامه در مورد این ربات بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد.

آیا ChatGPT در ایران فعال است؟

با توجه به وجود تحریم‌ها، سرویس‌دهی چت‌جی‌پی‌تی برای ایران غیر فعال است و نحوه استفاده از آن در ایران کمی متفاوت و نیازمند ابزارهایی است که به کمک آنها بتوان محدودیت‌ها را برطرف کرد. در ایران برای استفاده از Chat GPT به برنامه‌های تغییر آی‌پی و شماره مجازی کشورهای خارجی نیاز دارید. البته به طور کلی استفاده از چت جی پی تی در کشورهای دیگر رایگان است اما به دلیل استفاده از ابزارهای ذکر شده در ایران، هزینه بر می باشد.

پیش‌نیازهای استفاده از Chat GPT در ایران

برنامه تغییر IP برای چت‌جی‌پی‌تی

به دلیل تحریم‌ ها، نحوه استفاده از سرویس‌ چت جی پی تی برای کاربران ایرانی با محدودیت مواجه شده است. ورود به سایت ChatGPT با آی‌پی ایرانی امکان‌پذیر نمی باشد و با پیغام Access Denied مواجه خواهید شد. به همین دلیل، شما در ابتدا به یک ابزار تغییر IP نیاز دارید. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که این سرویس طیف گسترده‌ای از VPN ها را شناسایی کرده و تغییرات مستمر VPN و IP ممکن است اکانت شما را با مشکلاتی مواجه کند. به همین دلیل، به شما توصیه می‌کنیم برای استفاده از Chat GPT در ایران، از سرور مجازی کشورهای خارجی VPS با آی پی ثابت استفاده نمایید.

شماره مجازی برای استفاده از چت جی پی تی در ایران

برای ساخت اکانت Chat GPT، شما باید شماره تلفنی را برای دریافت کد فعالسازی ارائه دهید که با توجه به محدودیت‌ها، ارائه شماره تلفن ایرانی امکان‌پذیر نمی باشد و لازم است نسبت به خرید شماره مجازی معتبر اقدام نمایید.

چت جی پی تی چیست

نحوه ساخت اکانت چت جی پی تی در ایران

برای استفاده از Chat GPT در ایران لازم است که یک حساب کاربری برای خودتان بسازید. برای ساخت اکانت چت جی‌پی‌تی هم به یک ایمیل و شماره تلفن نیاز خواهید داشت که طبق موارد ذکر شده در بالا، بایستی از شماره های مجازی کشورهای خارجی استفاده کنید.

پس از تغییر IP سیستم خود، به سایت chat.openai.com مراجعه کنید و ایمیل خود را وارد نمایید. پس از وارد کردن ایمیل و اطلاعات، شماره مجازی خود را جهت دریافت کد فعالسازی وارد نمایید. پس از ثبت کد، به راحتی می‌توانید اکانت ChatGPT خود را بسازید. شرح دقیق‌تر ساخت حساب چت جی پی تی را در ادامه برایتان شرح خواهیم داد:

  1. ساخت اکانت در chat.openai.com

آی‌پی خود را تغییر دهید و پس از ورود به سایت chat.openai.com، روی گزینه Try Chat GPT و سپس روی گزینه Sign Up کلیک نمایید.

  1. وارد کردن ایمیل

پس از اثبات I’m Not a Robot در کادر مورد نظر، آدرس ایمیل و رمز عبور را وارد نمایید.

  1. وریفای آدرس ایمیل

پس از ورود اطلاعات، لازم است که ایمیل خود را تایید کنید. برای این کار وارد ایمیل خود شوید و در پیام چت جی پی تی روی گزینه Verify Email Address کلیک نمایید.

  1. تکمیل اطلاعات خواسته شده

حالا اطلاعات خواسته شده نظیر نام و نام خانوادگی را وارد کنید.

  1. وارد کردن شماره تلفن

سپس شماره تلفن مجازی مخصوص چت جی پی تی را برای دریافت کد فعالسازی وارد نمایید.

  1. ارسال کد فعالسازی به شماره تلفن

شماره را در کادر مورد نظر وارد کنید و سپس روی گزینه Send Code کلیک نمایید. کد فعالسازی را هم از پنل شماره مجازی خود دریافت کرده و در کادر مورد نظر وارد نمایید.

  1. هدف خود را مشخص کنید

در این مرحله باید مشخص کنید که برای کدامیک از اهداف خود خواهان استفاده از چت جی پی تی هستید. برای ساخت محصول، استفاده شخصی، انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و کار به عنوان خبرنگار یا تولید کننده محتوا و…. را مشخص نمایید.

  1. ورود به حساب چت جی پی تی

پس از وریفای شماره تلفن، می توانید به طور پیش فرض وارد حساب خود شوید. در کادر پایین صفحه به راحتی می‌توانید با این چت بات به مکالمه بپردازید.

  1. ساخت تاپیک و گفتگو

پس از ساخت اکانت و ورود به محیط Chat GPT، با کلیک بر روی گزینه New Chat در گوشه سمت راست صفحه، می‌توانید اولین مکالمه خود را با چت جی‌پی‌تی آغاز نماید. با ایجاد هر تاپیک‌ می‌توانید در مورد موضوعات مختلف با Chat GPT به گفتگو بپردازید. در نظر داشته باشید که ChatGPT پیام‌های رد و بدل شده در هر تاپیک را به خاطر می سپارد و مکالمات پیشین هم در نحوه پاسخگویی آن در ادامه گفتگو تاثیرگذار خواهد بود.

  1. ارائه بازخورد مکالمات

Chat GPT علاوه بر پاسخگویی هوشمندانه به سوالات، با دریافت بازخورد کاربران نیز می‌تواند دقت گفتگو را افزایش دهد و به مرور زمان بر کیفیت عملکرد خود را نیز بهبود بخشد. ثبت بازخورد به عملکرد ChatGPT از دو راه امکان‌پذیر می باشد:

  1. با استفاده از گزینه‌های پسندیدن (Like) و نپسندیدن (Dislike) می‌توانید میزان رضایت خود را از پاسخ دریافت شده اعلام نمایید. پس از انتخاب هر یک از این گزینه‌ها، یک کادر متنی برای وارد کردن پاسخ پیشنهادی بهتر به شما نمایش داده می شود که می‌توانید پیشنهاد خود را برای هرچه بهتر شدن عملکرد چت بات ارسال نمایید.

  2. شما می‌توانید در حین گفتگو با بات، همانند یک گفتگوی واقعی نظر مثبت یا منفی خود را به ChatGPT اعلام نمایید. اگر از پاسخ ربات راضی نبودید و یا متوجه اشتباهی از آن شدید، به سادگی می‌توانید اشتباه آن را گوشزد نمایید و از او بخواهید که ایراد خود را اصلاح نماید.