درگاه فقط با ip ایران قابل دسترس است. لطفا قبل از ورود به صفحه پرداخت محدودیت شکن خود را خاموش نمایید.

نحوه اردر گذاری در تریدینگ ویو (آموزش کامل)

Monday، ۳۰ Mehr ۱۴۰۳

تشخیص جهت احتمالی معاملات بازار یکی از مهم ترین اطلاعات مورد نیاز تریدرها به شمار می رود. برای این منظور از انواع تحلیل های تکنیکال، چارت های قیمتی و... استفاده می شود. در این میان اردر گذاری یا تحلیل جریان سفارشات نیز یک راهکار جانبی و مهم است. شما می توانید با نحوه اردر گذاری در تریدینگ ویو آشنا شوید و از این طریق در معاملات روزانه خود عملکرد بهتری داشته باشید. در این روش همواره می توانید بهترین نقاط برای ورود را شناسایی کرده و از خطرات معامله در هر بخش پیشگیری کنید.

انواع اردر یا دستور (Order) در تریدینگ ویو برای اردر گذاری

نحوه اردر گذاری در تریدینگ ویو به نوع و مدل سفارشات مربوطه بستگی دارد. برای آشنایی با این روش ها پیش تر باید با انواع دسته بندی های اردر در تریدینگ ویو آشنا شوید. سفارش گذاری در اوردر مارکت به دو روش خرید و فروش انجام می شود. در این بخش با برخی از مهمترین انواع اردر یا دستور در تریدینگ ویو آشنا می شوید:

دستور بازار

نحوه اردر گذاری در تریدینگ ویو در اوردر مارکت یا دستور بازار بسیار ساده است. شما در این روش می توانید بهترین قیمت موجود در بازار را برای خرید و فروش پیدا کنید. سهم شما در این روش به قیمت لحظه ای به بهترین شکل ممکن فروخته می شود.

سفارشات شرطی

با خرید اکانت تریدینگ ویو به قابلیت های بی نظیر سفارشات شرطی یا پندینگ اردر نیز دسترسی خواهید داشت. با استفاده از این قابلیت ها سفارشات خود را با تعیین برخی شرایط مشخص کنید. در این روش وقتی سفارشات به قیمت خاصی برسند، معاملات به صورت خودکار انجام می گیرند. این سفارشات شامل چند زیر مجموعه هستند:

  • دستور Stop Entry Order برای زمانی که قیمت ها از یک بازه زمانی فراتر می روند، مورد استفاده قرار می گیرد. Stop Entry Order برای شناسایی قیمت های پایین تر یا بالاتر از حد تعیین شده به کار می رود.

  • دستور توقف فروش یکی از مهمترین روش ها برای فروش با قیمت های پایین تر به شمار می رود.

    اردر گذاری در تریدینگ ویو با هر یک از این روش ها بسته به شرایط موجود متفاوت خواهد بود.

دستور حد سود

در این روش شما باید یک حد مشخص برای سوددهی سهم خود مشخص کرده و بر اساس آن پوزیشن خرید یا فروش سهام را تعیین کنید. زمانی که به پوزیشن مورد نظر در معامله برسید، فرایند خرید و فروش انجام می گیرد.

حد ضرر متحرک تریندینگ ویو

حد ضرر در انجام معاملات با در نظر گرفتن قیمت های بازار مشخص می شود. در این فرایند معامله گران یک حد سود مشخص بر اساس تحلیل های ترید تعیین کرده و با رسیدن به حد ضرر تریدینگ استاپ وارد عمل می شود!

حتماً بخوانید : چارت دلار به ریال در تریدینگ ویو

استاپ لاس در تریدینگ ویو

برای پیشگیری از ضررهای هنگفت در بازار معاملات ارزی از قابلیت هایی مانند استاپ لاس استفاده می شود. این ویژگی برای تعیین حد ضرر در انجام معاملات به کار می رود.

نحوه اردر گذاری در تریدینگ ویو (آموزش کامل)

نحوه اردر گذاری در TRADING VIEW

برای آشنایی با نحوه اردر گذاری در تریدینگ ویو باید به مرحله به مرحله انجام این فرایند دقت داشته باشید:

  1. پیش از هر چیز وارد پلتفرم TRADING VIEW شوید.

  2. سپس گزینه تریدینگ پنل را انتخاب کنید.

  3. گزینه Papertrading را انتخاب کرده و کانکت شوید. این گزینه برای معاملات دمو به کار می رود.

  4. سپس باید بروکرها و صرافی ها را در بخش See all brokers پیدا کنید. در این مرحله باید بروکر مورد نظر را به تریدینگ ویو متصل کنید.

  5. در بخش بعدی با انتخاب گزینه Continue اتصال به صرافی برقرار می شود.

  6. سپس نام کاربری و رمز عبور خود در صرافی مورد نظر را وارد کنید.

  7. برای آشنایی بیشتر با نحوه اردر گذاری در تریدینگ ویو باید به روش استفاده از صرافی مورد نظر نیز دقت داشته باشید. برای این منظور پس از ورود به صرافی، پازل ورودی آن را تکمیل کرده و گزینه ربات نیستم را انتخاب کنید.

  8. در این مرحله فرایند سفارش گذاری انجام می شود؛ با انتخاب گزینه Create new order سفارش جدیدی برای شما ثبت می شود.

  9. نوع سفارش را مشخص کرده و نحوه ثبت و قیمت گذاری آن را نیز تعیین کنید. در این قسمت حد سود و ضرر شما نیز سفارشی سازی می شود.

  10. سپس گزینه خرید یا فروش را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

اردر گذاری در تریدینگ ویو بسته به صرافی یا بروکر انتخابی متفاوت است. اما به طور کلی این فرایند از یک اصول مشخص پیروی می کند. شما می توانید با سفارشی سازی روش های اردر گذاری در تریدینگ ویو میزان سود دهی سهم خود را به حداکثر برسانید و کمترین ضرر را در انجام معاملات بپذیرید. در این بخش با برخی از روش های اردر گذاری در این پلتفرم نیز آشنا شدیم.

بیشتر بخوانید : بروکر های متصل به تریدینگ ویو برای ایرانیان