👈🏻 مرکز تماس اکسل - ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۲ (10الی5عصر)👉🏻

تنظیمات آنتی ویروس نود 32

Monday، ۷ Esfand ۱۴۰۲

‎ESET NOD32 Antivirus در فهرست برترین آنتی ویروس های چند دهه اخیر قرار دارد. استفاده از این برنامه به یادگیری برخی نکات و دستورالعمل های مهم بستگی دارد. برای استفاده بهتر از این قابلیت ها باید با ساختار نود 32 و قابلیت های موجود در آن آشنایی داشته باشید. این آنتی ویروس قدرتمند در بسیاری از کشورها در سر تا سر جهان مورد استفاده مردم قرار دارد. در سال های اخیر بسیاری از کاربران ایرانی هم اقدام به خرید لایسنس نود 32 کرده اند و به همین سبب در این بخش با برخی از مهمترین تنظیمات آنتی ویروس نود 32 و آموزش کار با آن آشنا می شوید.

تنظیمات نود 32

نصب آخرین نسخه آنتی ویروس نود 32

برای اجرای بهتر تنظیمات این برنامه پیش از هر چیز به سراغ آخرین نسخه ارائه شده از کمپانی اصلی آن می رویم. در طول هر سال آپدیت های خودکار سیستم ‎ESET NOD32 Antivirus در کامپیوتر هر یک از کاربران انجام می شوند. این فرایند در وقت و زمان کاربران صرفه جویی خواهد کرد. در حال حاضر جدیدترین نسخه این آنتی ویروس، ورژن 14 آن است که قابلیت های ویژه ای در اختیار کاربران قرار می دهد.

این پلتفرم در چند گروه متفاوت در اختیار کاربران قرار می گیرد که تنظیمات مربوط به هر یک از آن ها با هم متفاوت است. در این میان می توان به پلتفرم های ESET Internet Security ، ESET Smart Security، 32 ESET NOD32 Antivirus و.... اشاره کرد که هر یک از آن ها قابلیت های خاص خود را در سیستم کامپیوترهای امروزی به همراه دارند. برای استفاده از بهترین قابلیت های آنتی ویروس، باید همواره از به روزترین نسخه های آن استفاده کنید.

تنظیمات نصب و اجرای ESET NOD32 Antivirus

برای استفاده از این پلتفرم، پیش از هر چیز باید آن را از منابع معتبر خریداری کرده و بر روی دستگاه مورد نظر اجرا کنید. پس از نصب، آرم و نشان برنامه در قسمت سمت راست کامپیوتر در کنار ساعت قرار می گیرد که دسترسی کاربران را ساده تر می کند. پس از باز شدن برنامه شما در بخش خانه یا صفحه اصلی نود 32 قرار می گیرید. در این قسمت به داشبورد این نرم افزار دسترسی خواهید داشت که امکانات و قابلیت های آن را در اختیار کاربران قرار می دهد. اجرای هر گونه تنظیمات در ساختار این آنتی ویروس در این قسمت انجام می گیرد.

شما می توانید وضعیت کلی سیستم خود را از نظر میزان ویروس ها و ورود عوامل خارجی را در این قسمت بررسی کنید. اطلاعات کلی سیستم مانند آپدیت بودن برنامه نیز در بخش هایی از داشبورد ایست قابل مشاهده هستند. برای این که از قابلیت های اسکن و تشخیص ویروس برنامه استفاده کنید، به سراغ گزینه های موجود در داشبورد بروید. برای دسترسی به قابلیت های بیشتر به سایت https://my.eset.com/ مراجعه نمایید.

تنظیمات اسکن و جست و جو

در میان تنظیمات آنتی ویروس نود 32، بخش اسکن و جست و جو یکی از مهمترین ها است؛ هدف اصلی استفاده از ‎ESET NOD32 Antivirus اسکن و جست و جوی هر گونه عامل بیگانه و مخرب در دستگاه های مختلف است. برای این منظور گزینه Computer scan در دسترس شما قرار دارد که با استفاده از آن کلیه اطلاعات موجود در سیستم مورد بررسی قرار می گیرند. اطلاعات مربوط به هارد دیسک شما در این برنامه به دقت ارزیابی شده و هر عامل مخربی در آن تشخیص داده خواهند شد.

با انجام این فرایند فایل های آلوده به ویروس شناسایی شده و توسط نود 32 پاکسازی خواهند شد. قابلیت های پاکسازی فایل های مخرب در این برنامه به صورت خودکار مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده بیشتر از این قابلیت ها می توانید گزینه Advanced scans را انتخاب کنید. با انتخاب آن قسمت های سفارشی مورد نظر شما اسکن شده و فایل های مخرب در آن ها از بین می روند. این تنظیمات آنتی ویروس نود 32 شامل اسکن لوازم جانبی مانند هارد اکسترنال و مموری هم می شوند،؛ این عملیات کار شما را برای پاکسازی کامل سیستم های کامپیوتری ساده تر می کند.

تنظیمات بخش Tools

برای استفاده بهتر از امکانات این پلتفرم حرفه ای، استفاده از بخش Tools نیز اهمیت دارد. ابزارهای موجود در این قسمت شامل موارد مختلفی هستند که هر یک کارایی خاص خود را در بخش های مختلف سیستم های کامپیوتری به همراه دارند. ابزارهایی مانند Running processes ، Watch activity ، Security report بیشترین میزان کارایی را در سیستم ایست دارند.

برای انجام تنظیمات بیشتر می توانید از بخش Log files به کلیه ابزارهای تولید شده در ضد ویروس قدرتمند ایست دسترسی داشته باشید. در برخی از تنظیمات آنتی ویروس نود 32 دستور قرنطینه برخی فایل ها صادر می شود. این موارد در قسمت Quarantine قابل پیگیری خواهند بود.

تنظیمات حفاظت کامپیوتر

در میان انواع تنظیمات آنتی ویروس نود 32، تنظیمات حفاظتی سیستم های کامپیوتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. Setup یکی از مهمترین گزینه ها برای حفاظت از اینترنت و سیستم کامپیوتری شما است. قابلیت های این قسمت از ESET NOD32 Antivirus برای افزایش سرعت عمل دستگاه شما نیز کارایی دارند. در این بخش ماژول های ضد هرزنامه ای در اختیار کاربران قرار می گیرند که برای استفاده از سیستم های تحت وب اعم از ایمیل، جیمیل و... ضرورت دارند. این پلتفرم کاربردی از اشغال پردازنده کامپیوتر شما پیشگیری می کند.

به جز قابلیت های فوق، بخش های مربوط به Real-Time file system protection برای حفاظت سخت افزاری سیستم نیز در هر یک از آپدیت های ضد ویروس ایست مورد توجه قرار دارند. این قابلیت ها سیستم کامپیوتر شما را در برابر حملات ویروسی ایمن سازی می کنند.

جمع بندی

در این بخش در خصوص برخی از مهمترین تنظیمات آنتی ویروس نود 32 نکاتی را بررسی کردیم. هر یک از این تنظیمات در خصوص ایمن سازی قسمت های مختلف سیستم های کامپیوتری انجام می گیرند. شما می توانید با استفاده از اشتراک های این برنامه، از آسیب دیدگی اجزای نرم افزاری و سخت افزاری سیستم خود پیشگیری کنید. این پلتفرم در سال های اخیر کاربران بی شماری داشته و با جلب رضایت حداکثری مشترکین به یکی از بهترین ها در این حوزه تبدیل شده است. ضد ویروس نود 32 فضای کاربری ساده ای دارد که اعمال انواع تنظیمات را ساده تر می کند.