👈🏻 مرکز تماس اکسل - ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۲ (10الی5عصر)👉🏻

داشتن اپل ایدی دیگران

Wednesday، ۱۵ Farvardin ۱۴۰۳

هویت هر یک از دستگاه های اپل، apple id آن ها است؛ برای استفاده از هر دستگاه باید یک اپل آیدی معتبر داشته باشید در این راستا میتوانید از فروشگاه اکسل برای خرید اپل ایدی اقدام کنید. در سال های اخیر بسیاری از هکرها به سیستم اطلاعات کمپانی اپل دستبرد زده و برخی از apple id های فعال را هک کرده اند. این برخلاف تصور عامه مردم در خصوص ویژگی های امنیتی اکانت اپل است. بسیاری از کاربران تصور می کنند اکانت های کمپانی اپل غیر قابل نفوذ هستند و هیچگاه نمی توان به آن ها دستبرد زد. حال آن که واقعیت خلاف آن است. برای رسیدگی به این موضوع پیش تر باید دید با داشتن اپل ایدی دیگران چیکار میشه کرد؟ در این بخش به این دغدغه کاربران رسیدگی می کنیم.

با داشتن اپل ایدی دیگران چیکار میشه کرد

داشتن اپل ایدی دیگران به چه کاری می آید؟

دسترسی غیر مجاز به apple id افراد با اهداف مختلفی انجام می شود. این مسئله بسته به سودجویی هکرها متفاوت خواهد بود. برخی آیدی اپل افراد را بدون رضایت وی هک می کنند تا به اطلاعات خصوصی صاحبان آیفون دسترسی داشته باشند. برخی برای تحت نظر گرفتن فردی اپل آیدی او را هک می کنند. با استفاده از این آیدی، استفاده از راه دور از دستگاه اپل دیگران میسر خواهد بود.

امکانات اپل آیدی افراد روش استفاده سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه را نیز مشخص می کند و این یک هدف مهم برای برخی هکرها به شمار می رود. با این وجود می توان به این مسئله پی برد که با داشتن اپل ایدی دیگران چیکار میشه کرد؟ به طور کلی هک برای دسترسی های غیر مجاز است. این دسترسی می تواند مربوط به اطلاعات سیستمی دستگاه یا کنترل غیر مجاز دستگاه از راه دور باشد.

مهمترین دسترسی های اپل آیدی

یکی دیگر از مهمترین مواردی که در خصوص دسترسی های اپل آیدی مورد بررسی قرار می گیرد، سایت آی کلود و اطلاعات موجود در آن است. یکی از اهداف مهم هکرها برای هک کردن apple id کاربران، استفاده از قابلیت های آیکلود است. در این سایت اینترنتی قابلیت های بی شماری در خصوص بارگذاری اطلاعات کاربران وجود دارد که هر یک از آن ها اطلاعات محرمانه گسترده ای را در بر می گیرند. از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. دسترسی به ایمیل های کاربران

کاربران اپل سال های سال است که از داده های ایمیل خود در سایت https://icloud.com/ بکاپ می گیرند. به این ترتیب اطلاعات ایمیل و بسیاری از پیام های ارسال یا دریافت شده در این پلتفرم در دسترس هکرهای اپل آیدی قرار می گیرند. شما می توانید با داشتن اپل آیدی دیگران به سادگی ایمیل ها را بخوانید یا آن ها را مدیریت کنید.

2. دسترسی به Contacts

با داشتن اپل ایدی دیگران چیکار میشه کرد؟ یکی دیگر از مهمترین دسترسی هایی که apple id در اختیار هکرها قرار می دهد، دسترسی به بخش مخاطبین و تغییر دادن برخی قسمت های آن است. در قسمت مخاطبین اطلاعات مهمی در خصوص راه های ارتباطی با دیگران درج شده اند که با هک اپل آیدی افراد دسترسی به آن ها به سهولت میسر خواهد شد.

3. دسترسی به یادداشت ها

کلیه یادداشت های افراد در سایت آیکلود بارگذاری می شوند و هر کاربر با داشتن apple id خود به این یادداشت ها دسترسی دارد. با دسترسی غیر مجاز هکرها به این آیدی، کلیه یادداشت های محرمانه شما فاش می شوند. این مسئله در مشاغل حساس و امنیتی خسارات جبران ناپذیری به همراه می آورد. در میان این یادداشت ها در خصوص رویدادها، وقایع و... نیز اطلاعاتی وجود دارد.

4. فضای ابری آیکلود.

بخش فضای ابری در آیکلود یکی دیگر از مهمترین دسترسی های apple id آیدی به شمار می رود که در دسترس هکرها قرار می گیرد. شما می توانید در این قسمت به پوشه ها و فایل های خود دسترسی داشته باشید و آن ها را به دلخواه تغییر دهید. بارگذاری انواع فایل ها و ایجاد انواع پوشه ها در این قسمت انجام می شود. در این بخش انواع تصاویر و فایل های صوتی نیز وجود دارند که مورد دستبرد هکرها قرار می گیرند.

5. دسترسی به بخش پیام رسان

با داشتن اپل ایدی دیگران چیکار میشه کرد؟ دسترسی به پیام های پیام رسان اصلی دستگاه یکی از مهمترین قابلیت های هک اپل آیدی دیگران به شمار می رود. در صورتی که این آیدی را در اختیار داشته باشید، کلیه پیام های دستگاه افراد در اختیرا شما قرار می گیرند و قابلیت مدیریت آن ها را خواهید داشت.

6. دسترسی به تنظیمات امنیتی

تنظیمات امنیتی حساب یکی از مهمترین مواردی است که در سایت آی کلود بکاپ گیری می شود. این اطلاعات در apple id افراد سیو شده و دسترسی به این آیدی مشکلات جدی برای کاربران به وجود می آورد. کلیه تنظیمات مربوط به حساب کاربری و تنظیمات دو مرحله ای حساب اپل در این قسمت قرار دارند. بسیاری از هکرها با هدف دسترسی به این قسمت، اکانت شما را هک می کنند.

7. دسترسی به ویدیوها و تصاویر

حساب تصویری و ویدیویی افراد یکی از مهمترین بخش های سایت آی کلود به شمار می رود که با دسترسی به apple id دیگران می توان به آن دست یافت. این بخش اطلاعات محرمانه و مهمی را از هر کاربر فاش می کند.

روش های افزایش امنیت اپل آیدی

تا به این جا متوجه شدیم که با داشتن اپل ایدی دیگران چیکار میشه کرد؛ باید دید برای افزایش امنیت اپل آیدی و پیشگیری از هک این آیدی های حساس و امنیتی، چه راهکارهایی وجود دارند؟ برخی از مهمترین راهکارهایی از هک apple id کاربران پیشگیری می کنند به شرح زیر هستند:

1. رمز عبورهای قوی

در صورتی که برای حساب خود از یک رمز عبور قوی استفاده کنید، ریسک دسترسی به اطلاعات خود را تا حد قابل توجهی کاهش می دهید. رمز عبورهای قوی و پیچیده در پلتفرم اپل از اعداد و حروف بزرگ و کوچک تشکیل می شوند که بدون ترتیب خاصی در کنار هم قرار می گیرند. همواره توصیه می شود برای اکانت های مختلف خود از رمز عبورهای متفاوت استفاده کنید. این روش دسترسی به apple id شما را دشوارتر می کند.

2. سیستم تایید دو مرحله ای

استفاده از سیستم تایید دو مرحله ای یکی از راهکارهای فوق امنیتی برای جلوگیری از هک apple id به شمار می رود. با استفاده از این روش، پس از ورود کد فعالسازی حساب، باید پیامک ارسال شده برای دستگاه خود را نیز در بخش های مربوطه وارد کنید. به این ترتیب هک حساب شما بسیار دشوار خواهد شد.

3. توجه به هشدارها

در سیستم دستگاه های اپل گاها هشدارهایی برای افراد ارسال می شوند که بهتر است این موارد را جدی بگیرید. نظارت بر فعالیت ها یکی از روش های محافظت از apple id به شمار می رود. در صورت مشاهده هر گونه تغییر مشکوک در حساب کاربری خود فورا بررسی های اولیه را انجام دهید تا اطلاعات مهم شما فاش نشوند. در این زمینه استفاده از اتصالات امن در ساختار برنامه نیز کمک کننده خواهد بود.

جمع بندی

یک سوال همیشگی کاربران در خصوص امنیت apple id و حساب کاربری دستگاه های اپل این موضوع است؛ با داشتن اپل ایدی دیگران چیکار میشه کرد؟ در این بخش برخی از مهمترین دسترسی هایی را که تنها با داشتن اپل آیدی دیگران ایجاد می شوند، بررسی کردیم. با در نظر گرفتن این دسترسی ها، اهمیت حفاظت از اپل آیدی شخصی پررنگ تر می شود. شما می توانید با استفاده از راهکارهای امنیتی ساده تا حد قابل توجهی از این حوادث پیشگیری کنید.