👈🏻 مرکز تماس اکسل - ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۲ (10الی5عصر)👉🏻

آموزش تنظیمات سرور دیسکورد

Saturday، ۲۲ Ordibehesht ۱۴۰۳

پلتفرم دیسکورد برای برقراری ارتباط بین گیمرها در حین انجام بازی های ویدیویی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از کاربران برای اعمال تنظیمات مورد نظر در برنامه به راهنمایی نیاز دارند. آموزش تنظیمات سرور دیسکورد برای استفاده بهتر از قابلیت های این برنامه ارائه می شود. این برنامه به سادگی می توانید جایگزین پلتفرم هایی مانند Skype و Teamspeak شود. قابلیت های گسترده شخصی سازی و مدیریت در این برنامه در کنار خرید نیترو دیسکورد سبب برتری آن نسبت به سایر پلتفرم های مشابه شده اند. در این بخش اموزش تنظیمات سرور دیسکورد را ارائه می دهیم.

تنظیمات سرور دیسکورد

تنظیمات اولیه سرور دیسکورد

در اموزش تنظیمات سرور دیسکورد ابتدا تنظیمات ابتدایی برنامه برای راه اندازی سرور مورد توجه قرار می گیرند. در این بخش نرم افزار برنامه دانلود شده و بر یکی از پلتفرم های Windows، macOS، Linux، iOS و... اجرا می شود. شما می توانید این برنامه را از طریق رابط وب آن نیز اجرا کرده و به صورت آنلاین از آن استفاده کنید. در مراحل بعدی حساب کاربری شما به رایگان ایجاد می شود.

پس از ورود به برنامه، پیغامی از سرور دیسکورد دریافت می کنید که سرورهای این برنامه را در اختیار شما قرار می دهد؛ شما می توانید به سادگی به این سرورها بپیوندید. در بخش هایی از این برنامه، سرورهای جدید نیز راه اندازی می شوند که برای برخی کاربردهای ارتباطی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای گرفتن بکاپ کد دیسکورد میتوانید از آموزش ما استفاده نمایید.

مراحل تنظیمات سرور در دیسکورد

برای استفاده از اموزش تنظیمات سرور دیسکورد باید مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

  1. در بخش اول باید در پنجره ساخت سرورها، گزینه Create My Own را انتخاب کنید. سپس نام سرور مورد نظر را وارد کرده و اگر عکسی از آن در اختیار دارید، آن را آپلود کنید.
  2. سپس گزینه ایجاد انتخاب شده و کاربر به صفحه سرور جدید منتقل خواهد شد.

در این بخش شما به سرور جدید دسترسی دارید که با یک کلیک ساده بر گزینه سمت چپ صفحه تنظیمات آن را در یک منوی قابل تنظیم مشاهده خواهید کرد.

همچنین بخوانید: آموزش ساخت سرور دیسکورد حرفه ای

تعیین نقش برای کاربران

یکی از مهمترین مواردی که در اموزش تنظیمات سرور دیسکورد مورد توجه قرار می گیرد، تعیین نقش برای کاربران است. انتخاب هر نقش برای کاربران، مجوزهایی برای آن ها صادر می کند؛ شما می توانید این نقش ها را برای ناظران یا سایر کاربران تعیین کنید. این نقش بسته به اختیاراتی که در ابتدای کار برای او تعیین می کنید، توانایی حذف پیام ها، ممنوعیت فعالیت برخی کاربران و... را خواهد داشت. این نقش ها برای رتبه بندی کاربران مورد استفاده قرار می گیرند.

هر یک از این کاربران با دریافت قابلیت های مورد نظر شما، مجوزهایی را به ارث می برد. با استفاده از این تنظیمات، اکانت شما برای تامین نیازهای مورد نظر برنامه ریزی خواهد شد.

مدیریت مجوزها در تنظیمات سروردیسکورد

شما می توانید مدیریت نقش ها و مجوزها را در بخش تنظیمات سرور به خوبی انجام دهید. برای اعمال این تنظیمات از گزینه Roles در سمت چپ استفاده کنید و با استفاده از گزینه به علاوه، نقش های جدید را به وجود بیاورید. در این بخش لیست کاملی از مجوزها را در اختیار خواهید داشت. این لیست کلیه توانایی های کاربران را در سرور دیسکورد ارائه می دهد. در این بخش می توانید با ایجاد کانال های جدید و نقش های جدید تنظیمات لازم را اعمال کنید.

در این بخش نقشی مانند Administrator وجود دارد که به همه مجوزهای موجود دسترسی خواهد داشت. این نقش مجوز حذف سرور را ندارد ولی به سایر قابلیت ها دسترسی دارد.

تنظیمات کانال های سرور دیسکورد

برای استفاده از قابلیت های بیشتر برنامه در اموزش تنظیمات سرور دیسکورد، تنظیمات کانال های موجود نیز مورد توجه قرار می گیرند. در این پلتفرم چندین کانال با موضوعات و محوریت متفاوت وجود دارند که هر یک در یک دسته بندی جداگانه قرار می گیرند. شما می توانید برای ایجاد کانال بر روی آیکون سمت راست بزنید و از گزینه Create Channel کانال مورد نظر خود را ایجاد کنید.

در این مرحله پنجره ای برای شما باز می شود که نام کانال و تنظیمات صوتی مربوطه در آن وارد خواهد شد. نوع کانال اعم از خصوصی یا عمومی بودن، متنی یا صوتی بودن قابلیت های ارسال پیام و... در این پنجره مشخص می شود. نام کانال های سرور دیسکورد بدون فاصله و حروف بزرگ انتخاب شده و برای معرفی کانال مورد استفاده قرار می گیرد.

تنظیمات Create Category

در اموزش تنظیمات سرور دیسکورد، تنظیمات Create Category از اهمیت زیادی برخوردار هستند. برای اعمال این قبیل تنظیمات نوع دسته بندی مورد نظر مشخص شده و بر روی آیکود خود سرور کلیک می شود. در این مرحله نام دسته بندی و خصوصی و عمومی بودن آن نیز مشخص خواهد شد. در این بخش برای تعیین نام دسته بندی با محدودیتی روبرو نشده و می توانید از تمامی حروف بزرگ و کوچک، فواصل مورد نظر و... استفاده کنید.

اگر میخواهید بدانید نیترو دیسکورد چیست کلیک کنید.

جمع بندی

در این قسمت برخی از ضروری ترین نکات اموزش تنظیمات سرور دیسکورد را بررسی کردیم که به شما در استفاده از این پلتفرم مدرن ارتباطی کمک می کنند. این برنامه به سرعت در مسیر رشد و تکامل قرار گرفته و در چند سال اخیر کاربران بی شماری را جذب کرده است. قابلیت های بی شمار و رابط کاربری حرفه ای این برنامه برای همه کاربران پیشرفته و مبتدی جذابیت دارند. با استفاده از این سرورها به سهولت می توانید با دوستان خود ارتباط برقرار کنید. ارتباط شما در این برنامه در نهایت امنیت برقرار خواهد شد و ریسکی به همراه ندارد.