👈🏻 مرکز تماس اکسل - ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۲ (10الی5عصر)👉🏻

آشنایی با انواع گیفت کارت ها + کاربرد هر کدام

Thursday، ۱ Tir ۱۴۰۲

گیفت کارت در لغت به معنی کارت هدیه است که می توان آن را نوعی کارت اعتباری دانست. به عنوان مثال برای خرید اشتراک یا جم، cp و ... می توانید از انواع گیفت کارت استفاده کنید. خرید برنامه های مختلف، خریدهای درون برنامه ای، خرید گیم ها، نرم افزارها و یا اپلیکیشن ها نیاز به داشتن گیفت کارت دارد که البته هر کمپانی، گیفت کارت مختص به خود را دارد.

گیفت کارت ها معمولا به صورت مجازی هستند ولی انواع فیزیکی آنها نیز کم و بیش وجود دارند. این کارت ها در ایران به دلیل تحریم های اقتصادی از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند.

انواع گیفت کارت ها و کاربرد هر کدام

پس از آشنایی با گیفت کارت و آگاهی از ماهیت آن، بهتر است در ادامه به معرفی انواع گیفت کارت های محبوب بپردازیم. لازم است بدانید هر یک از انواع گیفت کارت ها تنها می توانند برای عده ای خاص کارایی داشته باشد و برای افراد دیگر هیچ کاربردی نخواهند داشت. به عنوان مثال گیفت کارت گوگل پلی یا اندروید برای دارندگان سیستم اندروید مناسب است و برای کاربران ios هیچ کاربردی ندارد. بنابراین با شناخت انواع گیفت کارت می توانید با کاربری هر کدام آشنا شوید.

انواع گیفت کارت اندروید یا همان گوگل پلی

گیفت کارت اندروید از طرفداران زیادی در بین کاربران برخوردار است. برنامه ها و گیم های تحت اندروید را می توان با استفاده از شارژ این کارت خریداری کرد. این کارت را می توانید با یک کد Redeem تحویل بگیرید. با Redeem کردن کد میتوانید اکانت تان را شارژ و از آن در خریدهای خود استفاده کنید.

گیفت کارت آیتونز یا همان اپل استور

همان طور که می دانید در فروشگاه اپل نیز مانند گوگل پلی گیم ها و برنامه های متنوعی وجود دارد که برای استفاده از آنها باید هزینه پرداخت کنید. نکته مهم در خصوص استفاده از این نوع کارت تطابق اپل آیدی شما با کشوری است که ساکن آن هستید. بنابراین کاربران می توانند بر اساس نیازی که دارند گیفت کارت های اپل انگلیس، امریکا، کانادا و ... را تهیه کنند.

خرید فیلم، اشتراک اپل موزیک، اپل آرکید و ... مواردی از کاربردهای این گیفت کارت هستند که با خرید آن می توانید در اپلیکیشن اپل استور اکانت تان را شارژ کنید.

گیفت کارت آمازون

شرکت آمازون در زمینه فروش کتاب های نایاب و یا کم یاب فعالیت دارد که این کتاب ها خریدارانی در سراسر دنیا دارند. به همین دلیل گیفت کارت های متعددی برای خرید از این وبسایت در نظر گرفته شده است که می تواند برای اساتید و دانشجویان گزینه بهتری باشد.

انواع گیفت کارت آمازون را می توانید در سه نوع مختلف کارت های اینترنتی، کارت های فیزیکی و لینک اشتراک گذاری و یا کد ایمیل خریداری کنید که برای کاربران تحریم شده ایرانی اهمیت بسیاری دارد.

انواع گیفت کارت پلی استیشن یا پلی استیشن پلاس

برای خرید این نوع از گیفت کارت ها می توانید از فروشگاه های مختلفی اقدام کنید. همانطور که میدانید برای بازی های آنلاین نیاز به کارت های اعتباری دارید تا برای خرید پلاس از آنها استفاده کنید. البته قبل از خرید توجه به ریجن کنسول پلی استیشن ضروری است.

انواع گیفت کارت ایکس باکس

اگر شما نیز از گیمرهایی هستید که برای بازی های خود از کنسول xbox استفاده می کنید. نیاز به گیفت کارت های خاصی دارید تا بتوانید خریدهای درون برنامه ای و بازی های مختلف را با آن انجام دهید. شرکت ایکس باکس گیم پس نیز برای بازی های آنلاین خود انواع گیفت کارت ایکس باکس را در اختیار کاربران قرار داده است.

انواع گیفت کارت نتفلیکس

گیفت کارت های نتفلیکس را می توان از انواع پر طرفدار و محبوب گیفت کارت ها معرفی کرد. برنامه های تلویزیونی و سینمایی بی شماری را می توانید با استفاده از این گیفت کارت تماشا کنید. بنابراین برای علاقمندان به سریال و فیلم این گیفت کارت می تواند کارایی بیشتری داشته باشد. حتی می توانید این کارت را به دوستانتان هدیه دهید ولی دقت کنید که تنها کاربری آن خرید اشتراک فیلم ها و سریال ها است.

انواع گیفت کارت مایکروسافت

به منظور خرید نرم افزارهای بی نظیر کمپانی مایکروسافت می توانید از کارت اعتباری این شرکت استفاده کنید که اهمیت بسیاری دارد. مایکروسافت از طریق این کارت ها انواع دستگاه، برنامه، بازی، فیلم، اپلیکیشن و ... را ارائه می دهد. حتی اغلب برنامه های آنلاین ویندوز و یا شارژ حساب ایکس باکس را نیز می توانید با استفاده از اعتبار موجود در این کارت خریداری کنید.

انواع گیفت کارت نینتندو

در بین کنسول های بازی خانگی، نینتندو از همه کوچکتر بوده و به راحتی می توان آن را حمل کرد. علی رغم کاربران کم تعداد این کنسول در برابر مایکروسافت و سونی، می توان گفت در ایران کاربران زیادی علاقمند به بازی با آن هستند. نینتندو برای فروش بازی های خود و دانلود آنها از این کارت اعتباری استفاده می کند.

گیفت کارت مستر کارت

در سراسر جهان از گیفت کارت مستر کارت به عنوان معتبرترین نوع این کارت ها می توان نام برد. به همین دلیل پرداخت های بین المللی با استفاده از آن به راحتی امکان پذیر خواهد بود. بهتر است اشاره کنیم که این نوع کارت به صورت اینترنتی ارائه می شود و کارت فیزیکی برای آن در نظر گرفته نشده است.

شهریه دانشگاه، هزینه اخذ ویزا و بسیاری از پرداخت های بین المللی با استفاده از این کارت به سادگی انجام می گیرد. البته این کارت در دو نوع امریکایی و اروپایی ارائه می گردد که مثلا مستر کارت امریکایی را می توان برای خرید از فروشگاه های امریکایی استفاده کرد. پس به هنگام خرید به این مورد دقت کنید.

انواع گیفت کارت ویزا کارت

نوعی از حساب بین المللی به نام ویزا کارت وجود دارد که می توانید از طریق گیفت کارت آن، پرداخت ها و خریدهای متنوعی داشته باشید. از این کارت می توانید به عنوان هدیه استفاده کنید و یا در پرداخت های جهانی از آن استفاده کنید که تقریبا کارایی آن شبیه به گیفت کارت مستر کارت است.

انواع گیفت کارت های اسپاتیفای

در حوزه موسیقی اسپاتیفای یکی از محبوب ترین وب سایت های دنیا است. اشتراک اسپاتیفای خدمات خود را در قبال پرداخت اشتراک ماهیانه و یا سالانه در اختیار کاربران قرار می دهد. هزینه خرید این گیفت کارت در مقابل خدمات ارائه شده بسیار اقتصادی است ولی در ایران به دلیل تحریم های موجود نمی توان از این سایت استفاده کرد.

انواع گیفت کارت Ebay

Ebay یکی از فروشگاه های حراجی است که میلیون ها نفر کاربر به منظور تهیه لوازم مورد نیازشان به آن مراجعه می کنند. با توجه به تحریم های موجود، برای کاربران ایرانی امکان خرید مستقیم وجود ندارد. به همین دلیل کاربران ایرانی تنها می توانند با استفاده از گیفت کارت این شرکت خریدهای خود را انجام دهند. البته با گیفت کارت های دیگری مانند گیفت کارت مستر کارت، ویزا کارت و گیفت کارت استیم والت ترکیه نیز می توان از این فروشگاه خرید کرد.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با گیفت کارت آشنا کرده و انواع مختلف آن را معرفی کنیم. لازم به ذکر است که گیفت کارت های معرفی شده در این مقاله چند نمونه از انواع محبوب آنها است ولی تنوع این کارت ها بسیار زیاد است. انواع گیفت کارت های استیم والت، گیفت کارت WOW، گیفت کارت ماین کرفت، گیفت کارت UC پابجی موبایل و ... همگی گیفت کارت هایی هستند که هر کدام برای کاربری مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.