درگاه فقط با ip ایران قابل دسترس است. لطفا قبل از ورود به صفحه پرداخت محدودیت شکن خود را خاموش نمایید.

نحوه تغییر ریجن اکانت پلی استیشن

Thursday، ۲۰ Mehr ۱۴۰۲

ایجاد یک اکانت پلی استیشن و بازی‌ها مربوط به آن همواره یکی از محبوب‌ترین علاقه‌مندی‌های افراد بوده است. در نتیجه این افراد به دنبال کسب اطلاعات مفید در این باره هستند. اگر یکی از گیمرها و طرفدار کنسول بازی هستید حتما می‌دانید که قبل از خرید پلاس و انجام بازی‌های مربوط به پلی استیشن، باید با انواع ریجن اکانت پلی استیشن، نحوه تغییر آن و همچنین آشنا شوید.

قبل از اینکه در مورد نحوه تغییر ریجن اکانت پلی استیشن توضیح دهیم لازم است که این سوال را مطرح کنیم که ریجن ps5 چیست؟

به منظور تقسیم بهتر محصولات رسانه‌ای مانند بازی‌ها، سازنده‌‌های آن‌ها یکسری سیاست‌های کلی به کار می‌گیرند. برای مثال، برند اپل برای گوشی‌های خود در هر منطقه با یک پارت نامبر به خصوص در نظر گرفته و به بازار عرضه می‌کند تا از طریق آن بتواند نرم‌افزارهای مختص این محصولات را طبق مقررات و قوانین تنظیم و تولید نماید. به این سری سیاست‌ها ریجن گفته می‌شود. در ادامه با نحوه خرید و تغییر این ریجن‌ها آشنا خواهیم شد.

شما می توانید برای خرید اکانت پلی استیشن پلاس به فروشگاه اکسل مراجعه کنید.

کدام ریجن ps5 برای ایران بهتر است؟

به طور کلی ریجن‌های مختلفی برای بازی‌های ps5 وجود دارد اما سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام ریجن ps5 برای ایران بهتر است؟

برای مثال گیمر‌های ایرانی همواره به دنبال خرید گیم پس یک دلاری در ایران هستند و مطابق با آن با این موضوع مواجه می‌شوند که کدام ریجن برای آن‌ها بهتر است. می‌توان گفت که هیچگونه تفاوتی بین ریجن های پلی استیشن از نظر عملکرد، کیفیت و اجرای بازی‌ها وجود نداشته و در نتیجه خرید پلی استیشن 5 از آسیا و اروپا نیز هیچ تفاوتی نخواهد داشت. به دنبال این موضوع خرید گیم پس یک دلاری نیز بسیار راحت بوده و در زمان خرید با مشکلی مواجه نخواهید بود.

نحوه تغییر ریجن‌ اکانت پلی استیشن در ps4 و ps5

بعد از اینکه با نحوه خرید گیم پس یک دلاری آشنا شدید و آن را خریداری کردید ممکن است با این سوال مواجه شوید که چگونه می‌توان ریجن‌ اکانت پلی استیشن ps4 و ps5 تغییر داد.

همانطور که توضیح دادیم کنسول‌های بازی با ریجن‌ها متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند و امکان تغییر آن‌ها وجود ندارد. در واقع می‌توان گفت که ریجن‌ به عنوان یک مفهومی که بتوان بعد از خرید کنسول آن را تغییر داد بیان نمی‌شود و حتما باید ریجن‌ مورد نظر را از ابتدا خریداری کرد. در نتیجه این مورد را که ps4 و ps5 اروپا به آسیا و به طور کلی هر منطقه دیگر تغییر دهید را از فکر خود بیرون کنید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که می‌توانید اکانت جدیدی را با ریجن‌ جدید به وجود بیاورید که در این صورت نمی‌توانید ریجن‌ اکانت قبلی را تغییر دهید.

پس برای تغییر اکانت ریجن هیچگونه راهی نخواهید داشت!

با در نظر گرفتن اینکه امکان تغییر ریجن اکانت پلی استیشن موجود نیست، تنها راهی که می‌توان برای تغییر آن بیان کرد ساختن یک حساب کاربری جدید psn است‌. برای ایجاد حساب پلی استیشن می‌توانید از طریق کنسول‌های موجود در پلی استیشن 4 و 5 یک اکانت جدید بسازید. در ادامه می‌توانید به راحتی خرید گیم پس التیمیت یک دلاری را انجام دهید.

چگونه ریجن اکانت ps4 را به آمریکا تغییر دهیم؟

بعضی از محصولات مانند گیفت کارت پلی استیشن برای هر کشور خاص تفکیک شده می‌باشند. برای مثال زمانی که شما خرید گیفت کارت یک دلاری ایکس باکس را انجام می‌دهید، بدین شکل است که این گیفت کارت فقط برای کشور مختص به خود قابل استفاده می‌باشد. برای مثال زمانی که گیفت کارت پلی استیشن آمریکا را خریداری می‌کنید فقط می‌توانید از خدمات PSN مختص کشور آمریکا را استفاده کنید. در این صورت حتما باید در زمان ساخت اکانت، کشور اکانت و ریجن پلی استیشن با کشور آمریکا هماهنگ باشد. در غیر این صورت گیفت کارتی که خریداری کردید روی اکانت شما غیر قابل فعالسازی خواهد بود.

  1. اگر می‌خواهید ریجن اکانت خود را به آمریکا تغییر دهید لازم است که با یک کلیک بر روی briefcase به تنظیمات کنسولی خود رفته و نماد آن را در صفحه اصلی ps4 مشاهده نمایید.
  2. در مرحله‌ی بعدی روی Users کلیک کرده و در فهرست تنظیمات به منوی جدیدی منتقل خواهید شد. اکنون می‌توانید کاربر را حذف و یا ایجاد کنید و همچنین تنظیمات ورود خود را تغییر بدهید.
  3. در این مرحله لازم است که بر روی Create User کلیک کرده و یک حساب PSN ایجاد کنید.
  4. حال به یک صفحه‌ای منتقل خواهید شد که باید یک حساب جدید PSN ایجاد کنید که برای آن نیازمند است یک منطقه متفاوت و جدید انتخاب کنید. در نتیجه بر روی New To PlayStation Network و Create an Account کلیک نمایید. در این حالت به صفحه‌ای منتقل خواهید شد که ویژگی‌های شبکه پلی استیشن را به شما نمایش می‌دهد. اگر این صفحه برای شما توان داده نشد بر روی Sign Up Now کلیک نمایید.
  5. در این مرحله باید یک منطقه یا کشور را برای حساب PSN خود انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که فقط یک کشور و منطقه را برای دسترسی خود باید انتخاب کنید. در آخرین مرحله کد پستی خود را وارد کرده و آمریکا را به عنوان منطقه خود انتخاب نمایید. بعد از تایید کد پستی، فیلدهای مربوط به ایالت و شهر آمریکا به شکل خودکار مر خواهد شد. در ادامه گزینه Next را زده و گذرواژه خود را وارد کنید. در ادامه تنظیمات جزئی دسترسی خود را تعیین نمایید.

سخن آخر

وجود یک اکانت مربوط به پلی استیشن برای کاربران Ps4 و Ps5 برای استفاده از خدمات شبکه آن بسیار ضروری می‌باشد ‌. در نتیجه لازم است که یک اکانت پلی استیشن و ریجن مرتبط با آن داشته باشید. ما در این مطلب سعی کردیم درباره‌ی نحوه تغییر ریجن اکانت پلی استیشن، ریجن بهتر برای ایران، نحوه خرید گیم پس یک دلاری، خرید گیم پس یک دلاری، خرید گیم پس التیمیت یک دلاری مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. با تسلط کافی درباره‌ی اطلاعات مربوط به نحوه تغییر ریجن اکانت پلی استیشن می‌توانید به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی یک اکانت فعال و به روز داشته باشید