👈🏻 مرکز تماس اکسل - ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۲ (10الی5عصر)👉🏻

تفاوت ظرفیت هوم و غیر هوم

Saturday، ۱۷ Tir ۱۴۰۲

رید گیم پسدنیای مجازی با بازیها و گیم های مختلفی که امروزه در اختیار کاربران قرار داده است، تبدیل به دنیایی خاص و جذاب شده که هیجان بسیاری را می تواند فراهم کند. امروزه طرفداران ایکس باکس می توانند تجربیات متفاوت تری را با بازی های مختلف کسب کنند. در این خصوص برای بازی ها، ظرفیت های مختلفی در نظر گرفته شده است تا به این وسیله بتوان امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار داد. با توجه به این مسئله قصد داریم در این مقاله با معرفی ظرفیت های مختلف قانونی ایکس باکس به بیان تفاوت ظرفیت هوم و غیر هوم گیم پس ایکس باکس بپردازیم. همچنین شما میتوانید برای خرید گیم پس التیمیت ایکس باکس به فروشگاه اکسل مراجعه نمایید.

نسخه های فیزیکی بازی های ویدئویی در ایران به دلیل تورم و افزایش نرخ ارز به قیمت های بالایی به فروش می رسند. که توان خرید را از کاربران ایرانی گرفته است. به همین دلیل کم کم خرید و استفاده از حساب های کاربری اشتراکی در ایران رواج بیشتری یافته است.

دقت کنید که مطالب ذکر شده در این مقاله می توانند برای همه مدل های کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس سری اس و ایکس مشترک باشند.

ظرفیت هوم ( Home ) چیست؟

برای بیان تفاوت ظرفیت های ایکس باکس، لازم می دانیم ابتدا شما را با ظرفیت هوم آشنا کنیم. این نوع از ظرفیت که بهترین نوع از اکانت های اشتراکی به شمار می رود نسبت به اکانت های دیگر قیمت بیشتری دارد. تقریبا می توان گفت که ظرفیت هوم از لحاظ کارایی تفاوت زیادی با دیسک بازی نخواهد داشت. زیرا کاربر می تواند از این ظرفیت در هر زمانی استفاده کند، چه آنلاین باشد و چه آفلاین فرقی نمی کند.

چگونه می توان از ظرفیت هوم استفاده کرد؟

در ابتدا باید اکانت خود را بر روی کنسول ایکس باکس وارد کرده و به تنظیمات کنسول تان وارد گردید. حال بر روی گزینه General کلیک و گزینه Personalization را انتخاب نمایید. در صفحه ای که پیش رو دارید بر روی My Home Xbox کلیک کنید. در نهایت باید گزینه Make This My Home Xbox را انتخاب و بر روی آن کلیک کنید.

اگر به جای گزینه Make This My Home Xbox، با گزینه Remove This as My Home Xbox و یا حتی This isn’t my home Xbox مواجه شدید، به معنی آن است که اکانت هوم بر روی کنسول تان هوم شده. و لازم نیست شما کار خاصی انجام دهید. در این حالت شما امکان خارج شدن از اکانت کاربری خود را خواهید داشت و نیازی به نگرانی در این مورد نیست. پس از این که حساب تان را هوم کردید دسترسی شما بدون این که نیازی به ورود دوباره باشد به تمام بازی ها و اشتراک های آن امکان پذیر خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که اگر اکانت هوم را از کنسول خود حذف کنید، دیگر به محتویات اکانت گیم پس مورد نظر دسترسی نخواهید داشت. بنابراین در حالت کلی می توان ظرفیت هوم را در اکانت های ایکس باکس ظرفیتی بدون نیاز به اینترنت دائمی معرفی نمود.

نکاتی که در استفاده از ظرفیت هوم گیم پس بهتر است بدانید:

  • برای هر کنسول بازی ایکس باکس، تنها می توانید تا 20 اکانت از ظرفیت هوم را بیفزایید.
  • سالانه تنها می توان 5 مرتبه هر اکانت ایکس باکس را هوم نمود.

ظرفیت غیر هوم گیم پس چیست؟

برای اینکه درک بهتری از تفاوت ظرفیت های xbox داشته باشید پس از معرفی ظرفیت هوم، بهتر است با ظرفیت غیر هوم که در بین گیمرها به ظرفیت سوییچ و یا ساین نیز شهرت دارد نیز آشنا شوید. در واقع از تفاوت ظرفیت هوم و غیر هوم می توان به قیمت آنها اشاره کرد. که ظرفیت غیر هوم نسبت به ظرفیت هوم ارزان تر است. ولی دقت کنید که اصلی ترین تفاوت ظرفیت های گیم پس را می توان در اتصال به اینترنت در آنها دانست.

همان طور که در معرفی ظرفیت هوم به آن اشاره کردیم شما می توانید از این ظرفیت هم به حالت آنلاین و هم به حالت آفلاین استفاده کنید. این در حالی است که ظرفیت غیر هوم را تنها در صورت اتصال به اینترنت و به حالت آنلاین می توانید استفاده کنید. در واقع برای بازی با اکانت غیر هوم لازم است همواره اتصال خود را به اینترنت برقرار کنید. زیرا در غیر این صورت دسترسی شما به محتوای اکانت میسر نخواهد بود.

نکته: همواره به خاطر داشته باشید که کنسول بازی برای این که بتواند بازی های گیم پس را اجرا کند، باید آنلاین باشد. با توجه به این مسئله تنها تفاوت ظرفیت های ایکس باکس را می توان در مراحل ورود به اکانت و سپس سوییچ بر روی اکانت اصلی دانست.

چگونه می توان از ظرفیت غیر هوم ایکس باکس استفاده کرد؟

برای این که بتوانید از ظرفیت غیر هوم در اکانت xbox تان استفاده کنید نیاز به انجام کار خاصی نیست. برای این کار باید با کمک آموزش وارد کردن ظرفیت های گیم پس، اکانت مورد نظر را به کنسول خود وارد کنید. و سپس اکانت را قبل از هر مرتبه ورود به بازی ثبت نام کنید. با این کار می توانید به بازی های مورد نظرتان دسترسی یابید و از آنها لذت ببرید.

پس از این که اکانت خود را غیر هوم کردید و در اولین باری که وارد اکانت خود می شوید، صفحه ای با عنوان sign in and security preference برایتان باز می شود. که لازم است گزینه No barriers را پیدا و آن را انتخاب کنید.

انتخاب این گزینه باعث خواهد شد که در استفاده های بعدی از اکانت دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور نداشته باشید. وارد کردن رمز عبور در هر مرتبه ورود به اکانت می تواند برای بسیاری از کاربران آزاردهنده و کسل کننده باشد. البته اگر در این مرحله بنا به هر دلیل این کار را نکردید می توانید بعدا به قسمت تنظیمات کنسول خود رفته و آن را تغییر دهید.

در ادامه بخوانید: حجم بازی های ایکس باکس سری اس

تفاوت ظرفیت هوم و غیر هوم ایکس باکس

حال که با ظرفیت های مختلف گیم پس آشنا شدید، بهتر است برای درک بهتر این ظرفیت ها به بیان تفاوت ظرفیت های گیم پس بپردازیم. این تفاوت ها با بیان مزایا و معایب هر کدام از این ظرفیت ها بیشتر آشکار خواهند شد. پس همچنان با ما همراه باشید.

  1. اصلی ترین تفاوت ظرفیت های xbox همانطور که اشاره شد در اتصال به اینترنت است. ظرفیت هوم در اکانت ایکس باکس می تواند علاوه بر دسترسی به صورت آنلاین به صورت آفلاین نیز دسترسی به اکانت هوم شده را برقرار کند. این موضوع مزیت اصلی ظرفیت هوم می باشد که در ظرفیت غیر هوم وجود ندارد.
  2. در ظرفیت هوم نیازی به ورود به اکانت نیست و می توانید به بازی ها اکانت هوم شده به راحتی دسترسی داشته باشید. که مزیت دیگری از این نوع ظرفیت محسوب می گردد.
  3. از دیگر تفاوت ظرفیت های ایکس باکس می توان به فروش راحت ظرفیت غیر هوم اشاره کرد زیرا هیچ محدودیتی در این خصوص ندارد.
  4. ظرفیت غیر هوم را می توانید بدون در نظر گرفتن محدودیت بر روی کنسول خود استفاده کنید. در صورتی که در ظرفیت هوم چنین ویژگی تعریف نشده است.
  5. برای بسیاری از کاربران بحث بودجه اهمیت بسیاری دارد. در این خصوص همانطور که در مطالب قبلی نیز اشاره کردیم ظرفیت غیر هوم با قیمت کمتری در مقایسه با ظرفیت هوم به فروش می رسد. که این موضوع می تواند مزیت بزرگی قلمداد گردد.
  6. از دیگر مواردی که موجب تفاوت ظرفیت هوم و غیر هوم می شود این است که امکان هوم کردن هر اکانت فقط 5 بار در سال است. که این موضوع موجب شده تا این نوع ظرفیت ها فروش کمتری داشته باشند.