👈🏻 مرکز تماس اکسل - ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۲ (10الی5عصر)👉🏻

یوتیوب موزیک چیست؟ آشنایی با امکانات برنامه YouTube music

Saturday، ۲۳ Ordibehesht ۱۴۰۲

گوش کردن به موسیقی و آهنگ های مورد علاقه می تواند حال دلتان را خوب کرده و نشاط بیشتری برایتان به ارمغان بیاورد. شما مشغول هر فعالیتی که باشید اگر در کنار انجام آن، به موسیقی نیز گوش دهید حس و حال متفاوت تری را تجربه خواهید کرد. بهبود خلق و خوی و کاهش میزان استرس به هنگام فعالیت های مختلف، تنها بخشی از نتایج موسیقی است. از جمله روش هایی که می تواند به شما در گوش دادن به آهنگ ها کمک کند استفاده از سرویس های مختلف استریم موسیقی از قبیل یوتیوب موزیک است. در این مقاله قصد داریم منحصرا به معرفی یوتیوب موزیک پرداخته و شما را با امکانات آن آشنا کنیم.

برنامه YouTube music

ممکن است شما قبلا از سرویس های مختلف ویدئویی یوتیوب استفاده کرده باشید. برای مثال با استفاده از این سرویس موزیک ویدئوهای مورد علاقه تان را تماشا می کنید، یوتیوبرهای دلخواه تان را دنبال می کنید و یا حتی ویدئوهای آموزشی را تماشا می کنید. اما احتمال دارد با وجود استفاده از این پلتفرم، هنوز هم آشنایی چندانی با یوتیوب موزیک نداشته باشید. پس معرفی این سرویس را با ارائه تاریخچه ای کوتاه از آن شروع می کنیم.

تاریخچه یوتیوب موزیک

در سال 2011 میلادی شرکت گوگل سعی کرد تا با معرفی Google Play Music به رقابت با اشتراک اپل موزیک و اسپاتیفای پرمیوم بپردازد. بعدها و در سال 2020 گوگل توانست این سرویس را با یوتیوب موزیک جایگزین نماید. اکنون محبوبیت یوتیوب موزیک به اندازه ای است که میلیون ها کاربر آن را برای گوش دادن به آهنگ ها و موسیقی های مورد علاقه خود انتخاب می کنند.

در حالت کلی اکانت یوتیوب موزیک را می توان سرویسی معرفی کرد که به شما امکان ایجاد پلی لیست مختص به خودتان را می دهد. این مساله یوتیوب موزیک را به سرویسی منحصر به فرد و خاص برای کاربران تبدیل نموده است.

ویژگی های یوتیوب موزیک

در اصل ویژگی یوتیوب موزیک مانند دیگر سرویس های پخش موسیقی است. شما می توانید این پلتفرم خاص را درست مانند کتابخانه بزرگی از آهنگ های مختلف بدانید که آهنگ هایی با سبک های مختلف را در خود جای داده است. البته این تنها ویژگی یوتیوب موزیک نیست و ویژگی های دیگری نیز می توان برای آن عنوان نمود.

آیا استفاده از یوتیوب موزیک رایگان است؟

یوتیوب موزیک علاوه بر نسخه وب، دارای نسخه موبایل نیز می باشد که می توانید به صورت رایگان و از طریق اپ استور و یا گوگل پلی آن را دانلود کنید. در پلتفرم یوتیوب موزیک نیز برخی از امکانات اولیه مانند سرویس های دیگر به صورت رایگان قرار داده شده است ولی در صورت تمایل به استفاده از همه امکانات اپلیکیشن لازم است با پرداخت حق اشتراک، اکانت خود را پریمیوم سازی کنید. در حقیقت یوتیوب موزیک در دو نسخه قابل دسترسی است:

  1. به صورت رایگان که با پخش تبلیغات همراه خواهد بود.
  2. به صورت پریمیوم شده که دارای امکانات دیگری از قبیل پخش آهنگ در پس زمینه، پخش آهنگ بدون تبلیغات و همچنین حالتی که تنها صوتی است، می باشد.

قبل از اینکه این سرویس پخش موسیقی را انتخاب کنید بهتر می دانیم شما را با قابلیت های آن آشنا کنیم.

امکانات و قابلیت های برنامه یوتیوب موزیک

در ادامه سعی می کنیم در مورد امکانات یوتیوب موزیک اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم که هر کدام به تنهایی می توانند دلیلی برای انتخاب این برنامه از سوی کاربران تلقی گردند.

بخش های اصلی برنامه

با ورود به صفحه اول اپلیکیشن، سه بخش اصلی آن را مشاهده خواهید کرد که عبارتند از:

  • خانه
  • کتابخانه
  • اکتشاف

محتواها و آهنگ های پیشنهادی یوتیوب موزیک در قسمت خانه گنجانده می شود. آهنگ های مورد علاقه کاربران، پلی لیست ایجاد شده و تاریخچه ای از موسیقی های پخش شده توسط آنها، در قسمت کتابخانه قرار می گیرد. در نهایت اجراهای زنده و آهنگ هایی را که ترند شده اند به همراه آهنگ های موسیقی دان های مشهور که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، در بخش اکتشاف قابل دسترسی می باشند.

ارائه محتواهای منحصر به فرد و اختصاصی افراد با توجه به زمان و مکان کاربر

یوتیوب موزیک می تواند از فعالیت های کاربران خود داده های بسیاری گردآوری کند و با استفاده از آنها برای هر کاربری محتوای منحصر به فردی ارائه دهد. به عنوان مثال با پخش آهنگی آرامش بخش می تواند به شما در فرودگاه آرامش بیشتری ببخشد و یا برای افرادی که در باشگاه و در حال ورزش کردن هستند آهنگ های مناسب و هیجان انگیز پیشنهاد کند.

البته ناگفته نماند که استفاده از این ویژگی تنها در قبال دسترسی برنامه به اطلاعات مکانی کاربر امکان پذیر خواهد بود. این برنامه حتی می تواند با دسترسی بیشتر به اطلاعات موقعیتی شما، آهنگ هایی با توجه به زمانی (شب یا روز) که در آن قرار دارید را پیشنهاد دهد.

عدم نیاز به آموزش برنامه

در طراحی یوتیوب موزیک از رابط کاربری بسیار ساده ای استفاده شده است که نیازی به آموزش ندارد به طوری که دسترسی به قسمت های مختلف برنامه به راحتی میسر خواهد بود. با وجود این برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید در یوتیوب آموزش های تصویری مناسبی پیدا کنید.

کیفیت بالای موزیک ها

کیفیت موزیک هایی که در یوتیوب موزیک پخش می شوند بسیار بالا است و حتی شما می توانید به اطلاعات آهنگ ها در این خصوص نیز دسترسی یابید.

امکان جستجو بر اساس متن آهنگ ها

از دیگر امکاناتی که یوتیوب موزیک در اختیار کاربران خود قرار می دهد جستجوی آهنگ ها با توجه به متن آنها است. به عبارتی شما می توانید با تایپ بخش کوچکی از متن آهنگ مورد علاقه خود، نتایج آن را مشاهده کنید.

ارائه پیشنهاداتی مناسب با توجه به سابقه فعالیت کاربر

در پلتفرم جذاب یوتیوب موزیک شاخص دیگری نیز وجود دارد که آن را خاص تر نموده است. این سرویس موسیقی می تواند سابقه فعالیت کاربر را ارزیابی کرده و با توجه به آن، پیشنهاد آهنگ های جذاب تری را بدهد.

همچنین بخوانید: مقایسه یوتیوب موزیک و اسپاتیفای

ارائه موزیک ویدئوها

ارائه موزیک ویدئوهای بی شمار از امکانات دیگری است که در یوتیوب موزیک وجود دارد. شما می توانید موزیک ویدئوها را نیز در کنار ترک های مختلف موسیقی، تماشا کنید. در سرویس های دیگر موسیقی فقط موزیک ویدئوهای رسمی ارائه می گردد. در صورتی که در یوتیوب موزیک علاوه بر این مورد اجراهای خانگی افراد، ترک های کارائوکه و همچنین موزیک ویدئوهایی را که کاربران دیگر آنها را آپلود کرده اند نیز قابل دسترسی خواهند بود.

امکانات ارائه شده در یوتیوب موزیک چه تفاوت هایی با سرویس های استریم دیگر دارد؟

امکانات موجود در یوتیوب موزیک محدود به موارد ذکر شده در بالا است در صورتی که اخیرا سرویس های پخش موسیقی پا را فراتر نهاده اند. ارائه محتواهای مختلف در کنار پخش آنلاین آهنگ توانسته است سرویس های دیگر را کمی متمایز تر جلوه دهد. وضعیت آب و هوا، ارائه لیستی از کنسرت ها، اخبار، پادکست، پخش زنده رادیو، مقالات و ... قسمتی از امکانات موجود در برخی از سرویس های موزیک هستند که هنوز در یوتیوب موزیک خبری از آنها نیست.