👈🏻 مرکز تماس اکسل - ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۲ (10الی5عصر)👉🏻

چگونه از اسپاتیفای رایگان استفاده کنیم ؟

Tuesday، ۲۲ Tir ۱۴۰۰

اکانت پریمیوم اسپاتیفای را ممکن است همه نداشته باشند. با این وجود بسیاری علاقه مند هستند تا از خدمات این سرویس استفاده کنند. حالا راه حل پیش رو چیست؟

خرید اکانت پریمیوم اسپاتیفای یکی از راه های پیش روی شماست. راه دوم نیز استفاده رایگان از این سرویس می باشد. به طور کلی شما با داشتن اکانت به امکانات بیشتری دسترسی دارید و در صورت استفاده رایگان امکانات شما محدود تر است.

اگر میخواهید بیشتر بدانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اسپاتیفای چیست؟

قبل از هر بحثی راجع به اکانت اسپاتیفای لازم است تا بدانیم که اسپاتیفای چیست و چگونه کار میکند.

اسپاتیفای یک سرویس جریان زنده (استریم) موسیقی، پادکست و ویدیو است که برای اولین بار در شهر استکهلم پایتخت سوئد توسعه یافت. این سرویس در بیشتر اروپا، قاره امریکا، استرالیا و بخش هایی از آسیا قابل استفاده است.

این سرویس برای اکثر دستگاه های امروزی از رایانه گرفته تا تلفن همراه در دسترس می باشد. به غیر از شنوندگان، اسپاتیفای در بین تولید کنندگان اثر نیز بسیار محبوب است. دلیل آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

چرا تولید کنندگان اسپاتیفای را دوست دارند؟

اسپاتیفای برخلاف بسیاری از سرویس های پخش موسیقی قانون کپی رایت را رعایت میکند. به علاوه اینکه این سرویس بر اساس تعداد پخش های موزیک به تولید کنندگان آنها پول میپردازد.

این یعنی تولید کنندگان اثر، درامدی تصاعدی دارند. درحالی اگر آلبوم یا موزیک خود را به شکل سنتی به فروش می رساندند چنین امکانی نبود.

اسپاتیفای 70 درصد از درآمد حاصل از تبلیغات را به خالق اثر خواهد پرداخت. به این شیوه پرداخت، رویالتی یا حق تالیف گفته میشود. در واقع شما با استفاده و یا خرید اکانت اسپاتیفای از هنرمند محبوب خود نیز حمایت میکنید.

اسپاتیفای یک سرویس freemium

فری میوم (رایگان پایه) یعنی که شرکتی استفاده از ویژگی های اساسی نرم افزار، رسانه، بازی یا خدمات وب اش را برای کاربران رایگان میکند اما برای خدمات اضافی از آنان هزینه میگیرد.

Premium به معنای مبلغ اضافه است که به احتمال زیاد در بسیاری از اپلیکیشن های مختلف با آن برخورد کردید. واژه فیری به معنی رایگان با این واژه ادغام شده و مفهومی که پیش تر توضیحش را دادیم پدید آورده است. اسپاتیفای نیز یک سرویس فیری میوم می باشد.

یعنی خدمات اساسی آن رایگان و همراه با تبلیغ است اما برای خدمات بیشتر باید اکانت پریمیوم اسپاتیفای را داشته باشید.

چگونه اکانت اسپاتیفای بسازیم؟

حالا که بحث فری میوم شد چرا از امکاناتش استفاده نکنیم؟ برای استفاده لازم است تا اول حساب کاربری بسازید.

اگر قصد دارید تا با تلفن همراه این کار را انجام دهید پیشنهاد ما این است که اپلیکیشن اسپاتیفای را داشته باشید. این اپ به صورت رایگان در گوگل پلی یا اپ استور موجود است. شما همچنین میتوانید از خود سایت اسپاتیفای اکانت بسازید.

البته که روشن کردن محدودیت شکن را فراموش نکنید زیرا خدمات این سرویس داخل ایران مسدود می باشد.

ساخت حساب کاربری در سایت اسپاتیفای

وارد سایت spotify.com شوید و از بالای صفحه سمت راست گزینه Sign up را انتخاب کنید. همچنین در وسط صفحه گزینه get Spotify free شما را به صفحه ثبت نام انتقال خواهد داد.

اطلاعات لازم از قبیل آدرس ایمیل، رمز عبور، نام پروفایل، تاریخ تولد و جنسیت را وارد نمایید تا عملیات ثبت نام به اتمام برسد. اگر از قبل حساب کاربری فیسبوک را دارید دیگر نیازی به پر کردن این موارد نیست.

از طریق گزینه Sign up with Facebook میتوانید اکانت اسپاتیفای خود را بسازید. با پایان این مرحله اکانت شما ساخته شده و میتوانید در هر پلتفرمی از آن استفاده کنید.

ساخت اکانت اسپاتیفای از طریق اپلیکیشن تلفن همراه

وارد اپلیکیشن اسپاتیفای شوید و گزینه sigh up free را انتخاب کنید. حالا ایمیل خود را وارد و سپس رمز عبوری برای اکانت اسپاتیفای خود انتخاب نمایید.

در مرحله بعد تاریخ تولدتان به میلادی و جنسیت را انتخاب کنید. اگر تاریخ تولد میلادی خود را نمیدانید از طریق سایت های آنلاین به راحتی این کار را انجام دهید.

اگر اکانت فیسبوک دارید از طریق گزینه continue with Facebook مراحل ثبت نام را پیش ببرید. به همین راحتی کار ساخت اکانت شما تمام شد.

استفاده رایگان از امکانات اسپاتیفای

همانطور که در پاراگراف های بالا اشاره کردیم استفاده از امکانات اساسی مثل گوش کردن به استریم آنلاین و غیره رایگان و همراه با تبلیغات خواهد بود.

برای امکانات اضافی مثل پخش با کیفیت بالا و دانلود به صورت آفلاین باید اکانت پریمیوم اسپاتیفای را خریداری کنید. خرید اکانت اسپاتیفای به صورت مستقیم برای ایران به علت تحریم ها در دسترس نیست.

با این حال شما میتوانید از طریق شرکت های واسطه ای اشتراک ماهانه و یا سالانه اسپاتیفای را خریداری کنید.

تفاوت امکانات اکانت رایگان با پریمیوم

در این پاراگراف به صورت جزئی تر به بررسی تفاوت این دو حساب می پردازیم. رادیو اسپاتیفای برای تمام کاربران رایگان است و همه میتوانند از آن استفاده کنند.

کاربران پریمیوم میتوانند از طریق اتصال بین دستگاه های مختلف پخش موسیقی را کنترل کنند. شما بدون اکانت پریمیوم اسپاتیفای میتوانید در ساعت تا سقف پنج آهنگ را رد یا به اصطلاح skip کنید.

پخش آفلاین و دانلود نیز تنها در اختیار کاربران پریمیوم است. کاربران اکانت رایگان میتوانند موسیقی را با کیفیت 128 kbps گوش دهند در حالی که کاربران پریمیوم میتوانند از کیفیت 320 kbps استفاده کنند.

انواع اشتراک اکانت اسپاتیفای

اکانت های اسپاتیفای پریمیوم در بازه های زمانی مختلف مثل یک ماهه، دو ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یکساله قابل خریداری هستند.

همچنین انتخاب تعداد کاربر برای اکانت فعال است. در ایران امکان خرید اکانت های کرکی اسپاتیفای با قیمت پایین تر نیز وجود دارد.

با خرید اکانت اسپاتیفای شما میتوانید از طریق اپل ایفون، اندروید، ویندوز، مک، لینوکس، پلی استیشن، ایکس باکس و پلیر تحت وب به راحتی از این سرویس استفاده کنید.

کلام پایانی

اسپاتیفای یک سرویس استریم آنلاین موسیقی و پادکست است که امکانات اساسی آن رایگان می باشد. شما تنها با ساخت یک اکانت اسپاتیفای میتوانید از امکانات این سرویس استفاده کنید.

برای امکانات اضافی مثل دانلود و کیفیت بیشتر نیاز به خرید اکانت دارید. خرید اکانت در داخل ایران از طریق شرکت های واسطه ای در دسترس است.

شما بنا به نیاز، این امکان را دارید تا اشتراک مناسب خود را خریداری و استفاده نمایید.