👈🏻 مرکز تماس اکسل - ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۲ (10الی5عصر)👉🏻

نحوه استفاده از اسپاتیفای در ایران

Sunday، ۱ Amordaad ۱۴۰۲

در صورتی که به موسیقی کشورهای مختلف علاقه داشته باشید حتما با اپلیکیشن اسپاتیفای آشنا هستید. این سرویس استریم بی نظیر توانسته است کتابخانه ای از آهنگ های مختلف را از سراسر جهان گردآوری نموده و عملا آرشیو کاملی از آهنگ ها را در اختیار کاربران قرار دهد. محبوبیت این اپلیکیشن به اندازه ای است که توانسته است بیش از 100 میلیون مشترک از سراسر دنیا جذب نماید. متاسفانه علی رغم محبوبیتی که اسپاتیفای توانست در طی مدت کوتاهی به دست آورد کاربران ایرانی نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. استفاده از اسپاتیفای در ایران ایفون چگونه است؟ نحوه استفاده از اسپاتیفای در ایران از چه طریقی میسر است؟ آیا استفاده از برنامه spotify رایگان است؟

آیا برای استفاده از این برنامه باید به فیلترشکن وصل شویم؟ برای استفاده از این سرویس استریم موسیقی نیازی نیست لزوما از فیلترشکن استفاده کنید. در ادامه قصد داریم به این سوالات و سوالات مشابه آن پاسخ دهیم پس توصیه می کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

دانلود و استفاده از اسپاتیفای در ایران در دستگاه های مختلف

برای دسترسی به اپلیکیشن فوق العاده اسپاتیفای از طریق وب می توانید به آدرس اینترنتی آن مراجعه کنید. البته با دانلود برنامه و نصب آن بر روی دستگاه خود راحت تر و بهتر می توانید از آن بهره ببرید. خبر خوش این که اسپاتیفای قابلیت سازگاری با همه سیستم های عامل رایانه و گوشی های همراه هوشمند را دارد. به همین دلیل می توانید از این برنامه بر روی هر دستگاهی و حتی کنسول های بازی استفاده کنید.

چگونه می توان در PS4 و یا PS5 حساب کاربری اسپاتیفای را ساخت؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم اسپاتیفای قابلیت سازگاری با تمام دستگاه ها از جمله PS4 و PS5 را دارد. با این قابلیت شما می توانید در زمانی که در حال بازی گیم های مورد علاقه و جذاب خود هستید نیز آهنگ های مورد نظرتان را گوش دهید. از نسخه اسپاتیفای رایگان نیز می توانید به مدت یک ماه و به صورت آزمایشی بر روی این کنسول ها استفاده کنید ولی پس از این مدت باید حساب کاربری خود را به پریمیوم تغییر دهید.

برای استفاده از اسپاتیفای در ایران چگونه آن را فعال کنیم؟

اگر با تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیدید که خرید اسپاتیفای پلتفرم جذابی است که نباید استفاده از آن را از دست بدهید، برای فعال سازی آن همراه ما باشید تا مراحل آن را گام به گام شرح دهیم. در پایان می توانید با راه اندازی اسپاتیفای خود از امکانات و قابلیت های برنامه لذت ببرید.

ثبت نام در اپلیکیشن

برای استفاده از اسپاتیفای باید در اپلیکیشن آن ثبت نام کنید. برای این منظور به وب سایت اسپاتیفای وارد و به قسمت ثبت نام مراجعه کنید. جهت ادامه فعال سازی می توانید به دو روش زیر اقدام کنید:

  • برای فعالسازی از طریق فیس بوک باید به اکانت فیس بوک خود وارد شوید که در این صورت اسپاتیفای می تواند اطلاعات حساب فیس بوک شما را دریافت کند.
  • در این روش اطلاعاتی از قبیل نام، ایمیل و ... از شما خواسته می شود که باید خودتان آنها را وارد کنید.

دانلود اسپاتیفای و نحوه استفاده از برنامه spotify

در مرحله بعدی فعالسازی اسپاتیفای و پس از ثبت نام دو گزینه برای شما نشان داده خواهد شد:

  • دانلود برنامه موبایل اسپاتیفای
  • دانلود نسخه دسکتاپ اسپاتیفای

برای دانلود و دریافت نسخه دسکتاپ برنامه که نیازی به توضیح بیشتر نیست و به راحتی می توانید این کار را مانند نرم افزارهای دیگر انجام دهید. اما برای دانلود برنامه موبایل اسپاتیفای لازم است شماره موبایل تان را در باکس مربوطه وارد کنید تا لینک دانلود برایتان ارسال گردد.

مشکلات استفاده از اسپاتیفای در ایران ایفون

با توجه به تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد کاربران ایرانی همواره برای استفاده از این اپلیکیشن با چالش ها و مشکلاتی روبرو هستند. این مشکلات به اندازه ای جدی هستند که عملا استفاده راحت و آسان از برنامه، تقریبا ممکن نیست. کاربران ایرانی برای استفاده از برنامه با دو مشکل اصلی مواجه هستند:

  • عدم دسترسی به اسپاتیفای در ایران
  • عدم امکان ساخت حساب کاربری اسپاتیفای در ایران

بنابراین اسپاتیفای هیچ سرویسی در اختیار ایرانیان قرار نمی دهد و حتی ایرانیان نمی توانند در این برنامه ثبت نام کنند. البته درست است که این مشکلات دسترسی را کمی دشوارتر نموده است ولی باید اشاره کنیم که با تمام این مشکلات استفاده از امکانات اسپاتیفای برای ایرانیان غیرممکن نیست. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه دهیم.

نحوه استفاده از اسپاتیفای در ایران چگونه است؟

کاربران ایرانی برای این که بتوانند از اسپاتیفای استفاده کنند باید به راه هایی برای دور زدن تحریم ها بیندیشند. مشکل اصلی در این خصوص IP شما است که باید تغییر کرده و متعلق به کشورهای دیگر باشد. با تغییر آی پی، دیگر اسپاتیفای متوجه ایرانی بودن شما نخواهد شد و می توانید بدون هیچ مشکلی از خدمات آن استفاده کنید.

برای تغییر IP می توانید از نرم افزارهای مختلف و یا همان فیلترشکن ها استفاده کنید. بهتر است از فیلترشکن مناسبی برای ساخت اکانت spotify و استفاده از اسپاتیفای استفاده کنید. در حالت کلی می توان به چند روش از اسپاتیفای در ایران استفاده نمود:

1. تغییر DNS

استفاده از DNS های اسپاتیفای می تواند یکی از روش های دور زدن تحریم ها باشد ولی باید دقت کنید که در این روش اتصال به اسپاتیفای در اغلب مواقع با قطعی مواجه خواهید شد. در این روش اتصال کاربران به سختی صورت می گیرد و می تواند پروسه ای طاقت فرسا را به دنبال داشته باشد.

2. نرم افزارهای رفع تحریم

از جمله بهترین نرم افزارهایی که می توانید در این رابطه استفاده کنید می توان به تک لول و الکترو اشاره نمود. در واقع کارایی این نرم افزارها را می توان مابین نرم افزارهای تغییر آی پی و DNS دانست. در این روش نیازی نیست نگران سرعت اینترنت خود باشید زیرا در حقیقت ترافیک اضافه استفاده نمی شود. البته تنها مشکل این نرم افزارها این است که ممکن است در برخی مواقع کار کنند و در برخی مواقع کاملا قطع شوند.

3. نرم افزارهای تغییر آی پی

راحت ترین روش استفاده از اسپاتیفای برای کاربران ایرانی استفاده از نرم افزارهایی است که بتوانند IP ایران را تغییر دهند. در این حالت مشکلی پیش نخواهد آمد و می توانید بدون قطعی از برنامه استفاده کنید.

برای استفاده از اسپاتیفای در ایران بهترین راه استفاده بدون فیلترشکن، تغییر DNS و نرم افزارهای تغییر آی پی است. در واقع این دو روش را می توان تنها روش هایی دانست که می توانند برای کاربران ایرانی گزینه ایده الی به شمار آیند.

در ادامه بخوانید: چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم

کلام پایانی

استفاده از اسپاتیفای در ایران مشکلات و چالش های خاصی دارد که این کار را سخت کرده است. البته باید بدانید این کار سخت است ولی ناممکن نیست. ممکن است از نظر برخی افراد مشکلات این کار در برابر استفاده از یک نرم افزار موسیقی بسیار زیاد باشد و ارزش صرف وقت و هزینه را نداشته باشد.

اما در کنار این افراد هستند کسانی که به موسیقی بین المللی علاقه دارند و دوست دارند این سختی ها را به نوعی حل نمایند. در این مقاله سعی کردیم تا راهکارهای مناسبی در مورد نحوه استفاده از اسپاتیفای در ایران بدون فیلترشکن در اختیارتان قرار دهیم.