👈🏻 مرکز تماس اکسل - ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۲ (10الی5عصر)👉🏻

آموزش انتقال اهنگ از داکیومنت به اپل موزیک

Sunday، ۳۱ Ordibehesht ۱۴۰۲

یکی از محبوب ترین سرویس های پخش موسیقی اپل موزیک است که کمپانی اپل آن را در اختیار مشترکان خود قرار داده است. کاربران این سرویس می توانند از امکانات متعدد و جذاب آن از قبیل پخش پادکست، موسیقی و آلبوم موردنظر خود، دانلود و ذخیره آهنگ ها و حتی پخش آفلاین آنها، استفاده زنده از ایستگاه های رادیویی و ... بهره ببرند. در این گزارش از سایت اکسل در رابطه با آموزش نحوه انتقال اهنگ از داکیومنت به اپل موزیک صحبت خواهیم کرد.

فایل های موسیقی کاربران اپل موزیک حتی در چند دستگاه دیگر نیز قابل دسترسی است. البته بهتر است اشاره کنیم که این مورد تنها برای آهنگ هایی صادق خواهد بود که در آیتونز خریداری گردد. از دیگر قابلیت های موجود در این سرویس موسیقی فضای ابری رایگان در نظر گرفته شده برای آن است. این مساله اپل موزیک را در انتقال آهنگ ها به داکیومنت موفق می سازد. در صورتی که شما نیز قصد انجام این کار را دارید ولی با نحوه انجام آن آشنا نیستید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

روش های انتقال آهنگ از داکیومنت به اپل موزیک

انتقال آهنگ از فایل به موزیک ایفون به دو روش مختلف می تواند انجام بگیرد:

  1. با استفاده از برنامه آیتونز در مک بوک و رایانه
  2. بدون برنامه آیتونز و با نصب برنامه ای مکمل

در ادامه مقاله هر کدام از این دو مورد را مورد بررسی قرار می دهیم و نحوه انتقال آهنگ از داکیومنت به اپل موزیک را در هر دو روش توضیح خواهیم داد.

انتقال اهنگ از داکیومنت به اپل موزیک با استفاده از رایانه

برای انتقال آهنگ از فایل به موزیک ایفون باید برنامه آیتونز را به صورت نصب شده در رایانه خود داشته باشید. بنابراین گام اول نصب این برنامه است که برای دانلود آن می توانید به فروشگاه مایکروسافت مراجعه کنید. سپس مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:

  • پس از ورود به برنامه آیتونز در رایانه، از طریق اپل آیدی خود وارد حساب تان شوید. بهتر است بدانید اکانت اپل آیدی همان اکانت آیتونز کاربران است.
  • به دلیل اینکه در این روش همه موسیقی های شما به اکانت اپل موزیک اضافه خواهد شد، پس برای انتقال موسیقی ها به صورت گزینشی بهتر است کتابخانه جدیدی ایجاد شود. این کتابخانه مجزا تنها موسیقی هایی را که قصد انتقال شان را دارید در خود جای خواهد داد.
  • در این مرحله از برنامه آیتونز خارج شده و دوباره وارد برنامه شوید؛ ولی این بار همزمان با ورود به آیتونز، کلید shift را نیز نگه دارید.
  • با انتخاب گزینه Creat library مکانی برای آن انتخاب کنید که دسترسی راحتی داشته باشد.
  • در لیست بالایی صفحه گزینه Add File to Library را که در داخل گزینه File وجود دارد را به منظور اضافه کردن فایل ها به آیتونز انتخاب کنید. حال فایل ها را اضافه کنید.
  • برای اینکه در صورت بروز مشکل فایل های مورد علاقه خود را از دست ندهید، از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • در این مرحله لازم است فایل هایی را که انتخاب کرده اید را در iCloud همگام سازی نمایید. برای این منظور باید از نوار ابزار بالای صفحه گزینه Edit و سپس Preferences را انتخاب نمایید. سپس با انتخاب گزینه General و سپس گزینه iCloud Music Library کار به اتمام می رسد.
  • در پایان این مراحل و با انتخاب گزینه OK، موسیقی های انتخابی شما همگام سازی خواهند شد. حال شما می توانید آهنگ های موردنظرتان را در هر دستگاهی پخش کنید و تنها شرط آن اتصال آن دستگاه به اپل آیدی شما خواهد بود.

انتقال آهنگ از فایل به موزیک ایفون در مک بوک

در واقع انتقال آهنگ از داکیومنت به اپل موزیک در مک بوک کمی متفاوت تر است که در ادامه شما را گام به گام با مراحل آن آشنا می کنیم:

  1. برای شروع باید در مک بوک خود وارد اپل موزیک و یا آیتونز شوید. همان طور که می دانید این برنامه ها به صورت پیش فرض در مک بوک قرار دارند و نیازی به دانلود و یا نصب مجدد آنها نیست.
  2. سپس برای خود کتابخانه ای جدید برای آهنگ های موردنظر بسازید. حال از برنامه آیتونز خارج شده و این بار با نگه داشتن گزینه Option وارد برنامه شوید.
  3. پس از ورود مجدد به آیتونز گزینه Create Library را انتخاب و مکانی برای کتابخانه ایجاد شده، انتخاب کنید که قابل دسترس باشد.
  4. در این مرحله نوبت به اضافه کردن آهنگ ها به کتابخانه ایجاد شده است. برای این منظور از طریق گزینه File و یکی از گزینه های Import و Add to Library می توانید اقدام کنید.
  5. توصیه می کنیم در این مرحله با تهیه نسخه پشتیبان از بروز مشکل برای فایل خود یا مشکل عدم اتصال به اپل موزیک، حین انتقال آهنگ از داکیومنت به اپل موزیک پشتیبانی کنید.
  6. حال باید برای همگام سازی کتابخانه خود در iCloud اقدام کنید. به این صورت که در نوار ابزار بالایی صفحه نمایش خود گزینه Music و سپس Preferences را انتخاب و در گزینه iCloud Music Library تیک بزنید.
  7. با انتخاب OK کار انتقال آهنگ از فایل به موزیک ایفون به پایان می رسد و به محض آپلود آهنگ های موردنظرتان در iCloud می توانید از قابلیت پخش آنها در هر دستگاهی استفاده کنید.

انتقال اهنگ از فایل به موزیک ایفون بدون استفاده از برنامه آیتونز

همان طور که قبلا اشاره کردیم انتقال آهنگ از داکیومنت به اپل موزیک می تواند بدون استفاده از برنامه آیتونز نیز انجام بگیرد. برای این کار باید از برنامه ای جایگزین استفاده شود که کاربری بسیار ساده و راحتی دارد. برنامه AnyTrans به عنوان جایگزین آیتونز به کار می رود که فقط با یک کلیک ساده خیلی راحت و سریع آهنگ ها را انتقال می دهد.

پیشنهاد می کنیم استفاده از این برنامه را نیز امتحان کنید زیرا قابلیت بسیاری برای کاربران فراهم کرده است. مدیریت کتابخانه آیتونز و همچنین اپل موزیک با این برنامه امکان پذیر خواهد بود. در صورتی که از سیستم عامل Ios استفاده می کنید AnyTrans به شما کمک می کند تا بر موسیقی خود کنترل بیشتری داشته باشید.

برای شروع باید برنامه AnyTrans را دانلود کرده و در رایانه خود نصب کنید. حال می توانید برای انتقال آهنگ از فایل به موزیک ایفون مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:

  • برنامه AnyTrans را در رایانه خود باز کرده و آیفون خود را توسط کابل USB به رایانه متصل کنید.
  • در مرحله بعدی با انتخاب گزینه Device Manager و سپس Music می توانید آهنگ های موردنظرتان را اضافه کنید.
  • در لیستی که در قسمت چپ می بینید گزینه songs را انتخاب و سپس با انتخاب گزینه Add در منوی بالایی صفحه روبرو، آهنگ های موردنظرتان را اضافه کنید.

آیتونز کلید حل مشکل انتقال آهنگ از فایل به موزیک ایفون

اپل موزیک امکانات بسیار جذابی را به کاربران ارائه می دهد که پشتیبانی از iCloud تنها بخشی از آن به شمار می آید. در ادامه باید اشاره کنیم که برخی از کاربران اپل ترجیح می دهند علاوه بر آهنگ هایی که در اپل موزیک در اختیار دارند، آهنگ های جدید و قدیمی مورد علاقه خود را نیز در قالب فایل صوتی در اختیار داشته باشند.

به طور کلی خرید مجدد این آهنگ ها از آیتونز مسلما با صرف هزینه اضافی امکان پذیر خواهد بود. در چنین مواقعی انتقال آهنگ از داکیومنت به اپل موزیک معنا یافته و کاربران را از صرف هزینه های بی مورد نجات می دهد.

در ادامه بخوانید: مقایسه اپل موزیک و اسپاتیفای