👈🏻 مرکز تماس اکسل - ۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۲ (10الی5عصر)👉🏻

اسپاتیفای بخریم یا اپل موزیک؟! مقایسه سرویس اپل موزیک و اسپاتیفای

Friday، ۱۶ Mehr ۱۴۰۰

به عنوان یکی از علاقه مندان موسیقی، انتخاب بین Spotify و Apple Music کار آسانی نیست. هر دو پلتفرم پخش موسیقی به دلایل مختلف بیش از هزینه های اشتراک ماهانه خود خدمات ارایه می‌دهند. ابتدا اکانت اسپاتیفای پرمیوم راه را برای بازار فعلی پخش موسیقی باز کرد ، و همچنان در این مسیر با ثبات ادامه می دهد. این شرکت تا سه ماهه چهارم 2020 تا 345 میلیون مشترک در سراسر جهان را جذب خود کرده است. خرید اکانت اپل موزیک به خاطر ویژگی های منحصر به فرد خود، کتابخانه موزیک قدرتمند، پخش رادیوهای منتخب و ادغام یکپارچه با iOS 14 و نسخه های قبلی iOS زبانزد است. ترکیب این ویژگی های منحصر به فرد به اپل کمک کرده تا با بیش از 72 میلیون مشترک اختصاصی، رشد چشمگیری در جذب شنوندگان داشته باشد و آن را در چارت ایالات متحده بالاتر از Spotify قرار داده است. در نتیجه خرید اکانت Apple Music هم حرفی برای گفتن دارد.

با این وجود ، Spotify همچنان پلتفرم اول و بلا منازع در سراسر جهان است. رقابت بین این دو به صنعت ضبط و تولید موزیک کمک شایانی کرده است و رکورد کسب درآمد دیجیتال را جا به جا کرده است. همین مسئله پاسخ به این سوال که کدام مارکت بهتر است را به طور فزاینده ای سخت کرده است. اکنون ما در این مقاله به دنبال مقایسه این دو و پیشنهاد بهترین پلتفرم پخش موزیک هستیم. با ما همراه باشید تا ببینید کدام یک از این سرویس های پخش موسیقی برای شما مناسب تر است.

اسپاتیفای بخریم یا اپل موزیک؟! کتابخانه موسیقی

Spotify قدرت کنونی خود را با لیست کردن 70 میلیون آهنگ فوق العاده به دست آورده است. این نکته را هم اضافه کنید که روزانه بیش از 60،000 آهنگ جدید به این لیست اضافه می شود، پر واضح است که این سرویس موسیقی بیشتر از نیاز موسیقیایی شما ویژگی ارایه میدهد.این سرویس پخش سوئدی همچنین آخرین نسخه ها ، میتینگ های زنده اختصاصی و تک آهنگ های مختلف جدید را هر روز در در سربرگ New Releases و playlist Release Radar قرار می دهد.

از طرف دیگر، سرویس اپل بیش از 75 میلیون آهنگ در خود جای داده است که از آمار فعلی Spotify بیشتر است (اگرچه Spotify پیوسته در حال پیشرفت است) و همچنین از مدعیان تازه وارد مانند Amazon Prime Music و Jay-Z's Tidal نیز پیشی می گیرد. علاوه بر این، اپل گام هایی بیشتری در راستای تأمین انحصاری موزیک نسبت به رقبا برداشته است، عمده دلیل ان این است که خدمات رایگان ارائه نمی دهد. از ان سو Spotify از امضای قراردادهای انحصاری هنرمندان با اپل چندان خوشحال نیست تا حدی که Spotify سابقه تغییر در رتبه بندی جستجو برای هنرمندانی را دارد که ابتدا موسیقی خود را از طریق اپل منتشر کرده اند.

حوزه دیگری نیز وجود دارد که اپل موزیک در رقابت با آن در حال پیشرفت است: ترکیب با کتابخانه موزیک سرویس پخش iTunes.بدین صورت که شما هر موزیکی که دارید چه قبلاً از طریق iTunes Store خریداری شده باشد، چه از طریق پک فیزیکی (سی دی ) یا اینکه در iTunes Match بارگذاری شده باشد - در کتابخانه Apple Music شما ظاهر می شود و به شما این امکان را می دهد که آزادانه در کنار فهرست انحصاری Apple ، پلی لیست موسیقی خود را گوش کنید. Spotify عملکرد مشابهی را ارائه می دهد و فایل های موسیقی در سیستم خانگی تان را به یک سربرگ جداگانه منتقل می کند ، اما نمی توانید از طریق جستجوهای گسترده به موسیقی های خارج از پلتفرم اسپاتیفای که دانلود کرده اید دسترسی پیدا کنید، ولی این ویژگی در Apple Musicمیسر شده است.

برنده: Apple Music

اسپاتیفای بخریم یا اپل موزیک؟! کیفیت موسیقی

در این مقاله همچنین درباره کیفیت پخش صوتی همراه با ویژگی پخش آهنگ در هر دو سرویس بحث کنیم. برای Spotify ، نسخه رایگان نرم افزار با کیفیت AAC 128kbit/s از طریق پخش کننده وب پخش می شود. در که ابندا برنامه Spotify را دانلود می کنید کیفیت پخش را بر اساس سرعت اینترنت شما، از 24kbit/s تا 160kbit/s تنظیم می کند.با ارتقا به نسخه Premium این می توان کیفیت را تا AAC 256kbit/s ارتقا داد.

از سوی دیگر، اپل در ارائه ارتقاء کیفیت صوتی رایگان برای همه مشترکین گام های مهمی برداشته است. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که پشتیبانی Dolby Atmos و پخش چند بعدی برای همه آهنگهای سازگار با این ویژگی ها در آینده ، اارائه می شود. اپل همچنین اغاز پخش صوتی رایگان بدون وقفه برای تمام موسیقی های سرویس خود را از ژوئن 2021 آغاز می کند و به کاربران این امکان را می دهد تا کیفیت صوتی دلخواه خود تا نحوه پخش صدا در استودیو را شخصی سازی کنند. در نتیجه در این زمینه ، اپل گزینه های بهتری دارد.

برنده: Apple Music

اسپاتیفای بخریم یا اپل موزیک؟! جستجوی موسیقی

با وجود تعداد زیادی آهنگ در حال آماده سازی، کتابخانه های کنونی می تواند برای کسانی که مایل به یافتن موسیقی جدید هستند نا اشنا به نظر برسد، اما Spotify ابزارهای مفید زیادی برای یافتن آهنگ های جدید با توجه به سلیقه شما ارائه می دهد. لیست های پخش شخصی مانند Discover Weekly فرصت های فوق العاده ای را برای مشترکین فراهم می کند تا از موسیقی های جدید هنرمندانی بهره ببرند که هرگز اثار ان هارا در گذشته نشنیده بودند.

دسته بندی منتخب موزیک های ژانرهای اصلی مختلف ، اثار ناشنخته و جدید را برای مخاطبین اماده می کند و شنوندگان می توانند با دوست داشتن آهنگ های خاص هنگام گوش دادن، لیست پخش را شخصی کنند. در حالی که Spotify لیست های پخش را از قدیم تا کنون انتخاب میکند و به کاربران جدید توصیه می کند، از جمله ان ها لیست های پخش با قابلیت دسته بندی برای سلیقه های خاص می باشد ،اما این ویژگی ها برای کاربران رایگان بسیار محدودتر است.

Discover Weekly ، به ویژه در دنیای پخش انلاین مستحق ستایش است. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد تازه های دوشنبه صبح می باشد، این ویژگی یک لیست پخش دو ساعته از توصیه های شخصی موسیقی بر اساس عادات گوش دادن شما و همچنین عادات کسانی که به هنرمندان مشابه گوش می دهند ، ارائه می دهد. لیست های پخش اغلب پر از آهنگ هایی هستند که قبلاً نشنیده اید، و همچنین قطعات قدیمی و نایاب از برخی از هنرمندان مورد علاقه شما. به بیلی ایلیش زیاد گوش می دهید؟ پس لیست پخش هفتگی شما ممکن است شامل اثار برادرش Finneas باشد. این ویژگی همیشه دلخواه شنوندگان نیست، اما اغلب ان هارا راضی نگه می دارد.

Spotify همچنین به شما این امکان را می دهد که لیست های پخش از هر نوع - از جمله مواردی که توسط دوستان به اشتراک گذاشته شده است - ایجاد کنید ، به اشتراک بگذارید و آنها را دنبال کنید، به همراه لیست های پخش تخصصی برای هر نوع سلیقه یا ژانری که به اپدیت بودن آن علاقه دارید. حتی یک ویژگی اشتراک گذاری لیست پخش وجود دارد که به شما امکان می دهد با دوستان خود لیست پخش ایجاد کنید که همگی می توانید به آن اثار مورد علاقه خودرا اضافه کرده و ویرایش کنید. همچنین گزینه ای به نام Group Session وجود دارد که دو یا چند کاربر می توانند پخش اثار خود را در مهمانی کنترل کنند و یا یک موزیک را همزمان از چند سیستم پخش کنند.

در مورد Apple Music ، با ایجاد حساب کاربری ، از کاربران خواسته می شود برخی از هنرمندان مورد علاقه خود را انتخاب کنند تا این سرویس بتواند سلیقه آنها را درک کند. رابط کاربری دارای یک چاله پر از توپ است که هر توپ نماینده یک هنرمند است. کاربران به سادگی روی توپ های خاصی ضربه می زنند : هنرمندانی که اثار ان هارا شنیده اند (یک ضربه ) یا هنرمندانی که دوست دارند حتما از جدیدترین اثار ان ها با خبر شوند (دو). به روزرسانی های اخیر در iOS 14 قسمت شروع For You را در ورژن قبلی به بخش Listen Now که بسیار جامع تر است تبدیل کرده. این بخش انواع موسیقی را بر اساس سابقه گوش دادن و سایر فعالیت های شما توصیه می کند و آن را به گزینه ای عالی برای مشاهده موزیک های پیشنهادی تبدیل می کند.

خوشبختانه ، پس از اتمام مراحل ثبت نام ، Apple Music کار بسیار راضی کننده ای را در زمینه تنظیم لیست پخش انجام می دهد تا مورد علاقه شما قرار گیرد. لیست های پخش ممکن است بر اساس ژانر ، هنرمند یا حتی فعالیت خاصی مانند رانندگی باشد. اپل ادعا می کند که لیست پخش توسط "تیمی از متخصصان" تنظیم شده است. این دسته از متخصصان هر کسی که باشند بسیار هوشمندانه عمل میکنند و لیست های پخش متنوعی را ایجاد می کنند که هم زمان هم به گوش ما آشنا هستند هم بسیار نو و بدیع، مانند پک فیزیکی که ممکن است از یک دوست صمیمی دریافت کنید.سطح این گروه بسیار چشمگیر است، به طوری که انگار در پشت صحنه چندین نفر سریعا لیست پخش را متناسب با حال و هوای شما شخصی سازی می کنند و در اخنیارتان قرار می دهند.

Spotify همچنین لیست پخش "تخصصی" در زمینه های جدید موسیقی را ارائه می دهد ، اما لیست پخش Apple Music از دی جی های جداگانه بر اساس قراردادشان با اپل موزیک دسته بندی می شود.

Apple Music 1 رادیو های زنده را 24 ساعته پوشش می دهد، همین امر در بحث کشف موسیقی نقش مهمی ایفا می کند. مشاهده استفاده اپل از الگوریتم های پیچیده برای تسهیل کشف موسیقی واقعی بسیار لذت بخش است - اما Spotify جادوی خاص خود را دارد و لیست پخش های شخصی آن همواره در حال افزایش است.

به نظر می رسد که اپل با داشتن مهارت در بکارگیری نیروی انسانی ، سیستم الگوریتمی پیشنهادی خود را با ویژگی های جدیدی مانند Replay تقویت کرده است ، که آهنگ های پخش شده شما را در طول سال دوباره نمایش می دهد تا شما را دوباره جذب خودش کند. در تمام این مدت ، این پلتفرم متعهد به پیشنهادات به جا و به موقع برای پرت کردن حواس شما از اتفاقات دنیای اطرافتان است تا روحیه شما را بالا ببرد.

با این وجود ، لیست های پخش دست نخورده و لیست های پخش انتخاب شده Spotify ، همراه با بخش فوق العاده Discover Weekly و Release Radar ، ان را ممتاز تر کرده اند. تا زمانی که Apple Music نتواند با این رویکرد مبتنی بر الگوریتم رقابت کند ، ما Spotify را برنده میدانیم.

برنده: Spotify

اسپاتیفای بخریم یا اپل موزیک؟! رادیو

Spotify بخش رادیو را در گذشته را حذف کرد، اما اکنون گزینه ای برای ایجاد حالت رادیویی برای هر هنرمند ، آلبوم ، لیست پخش یا آهنگ خاص دارد. به سادگی به نماد منوی سه نقطه بروید ، و از قسمت رادیو یک ایستگاه رادیویی را انتخاب کنید. این "ایستگاه" های رادیویی همچنین می توانند به عنوان لیست پخش در کتابخانه شخصی شما ذخیره شوند.

همچنین امکان ایجاد لیست پخش برای گزینه های شخصی تر از حالت تمام رادیویی وجود دارد. مثلاً می خواهید یک لیست پخش ایجاد کنید تا در تمرینات صبحگاهی شما را همراهی کند. با استفاده از لیست پخش کمکی ، Spotify از عنوانی که به لیست پخش داده اید (مانند "تمرین") استفاده می کند و از پیشنهادات بر اساس سابقه گوش دادن به گذشته شما و همچنین توصیه هایی بر اساس آهنگهایی که دیگران به لیست پخش مشابه خود ، اضافه کرده اند ، استفاده می کند. شما می توانید لیست های پخش خود را با آهنگ پر کنید ، یا هنگامی که چند مورد را برای شروع انتخاب کردید Spotify می تواند آنها را به صورت خودکار پر کند. کاربران همچنین می توانند آهنگ ها را قبل از افزودن به لیست پخش جستجو و دموی ان را گوش کنند.

این ویژگی مکمل گزینه لیست پخش رایگان است که قبلاً مورد بحث قرار گرفت ، که به کاربران رایگان بیش از 40 ساعت موسیقی در 15 لیست پخش که از ذائقه موسیقی آنها ایجاد می شود، می دهد و می توانند تا 24 ساعت به آنها گوش دهند.

این تجربه با گوش دادن به رادیو انلاین متفاوت تر نیز می شود. و به شما کنترل بیشتری بر کشف و شخصی سازی ایستگاه های رادیویی میدهد.

در عصری که اتوماسیون را در اولویت قرار می دهد، اپل موزیک برای درک بهتر سلیقه هر فرد از برنامه نویسی به سبک رادیویی کمک می گیرد. این فلسفه در Apple Music 1 ، برترین ایستگاه رادیویی Apple Music که موسیقی بی وقفه میکس شده توسط دی جی ها را در برنامه های زنده رادیویی پخش می کند ، تجسم یافته است.

در حالی که دی جی های داخلی مانند Zane Lowe کارهای تحسین برانگیزی را انجام می دهند به ویژه در اولین اجراها، جذاب ترین برنامه ها در Apple Music 1 آنهایی هستند که توسط نوازندگان برجسته ای مانند Annie Clark (سنت وینسنت) و Q-Tip (A Tribe) میزبانی می شوند. این نمایش ها نگاهی منحصر به فرد به سلیقه هنرمندان مورد علاقه شنوندگان ارائه می دهد. برخی از آنها همچنین دارای فرم های جالبی از اجرا هستند ، مانند سرویس اشتراک سنت وینسنت ، که در آن کلارک از طرفداران می خواهد که به او بگویند در زندگی آنها چه می گذرد تا لیست های پخش را بر اساس احساس ان ها ایجاد کند.

فراتر از Apple Music 1 ، Apple Music دارای ایستگاه های رادیویی عمومی تری برای کسانی است که به سادگی می خواهند مثلاً به راک کلاسیک ، جاز یا 40 اهنگ برتر گوش دهند. ایستگاه های غیر موسیقی مانند BBC News و ESPN نیز وجود دارند که در رقابت تنگاتنگ با موزیک هستند و غلبه بر آنها دشوار است.

برنده: Apple Music

اسپاتیفای بخریم یا اپل موزیک؟! پادکست ها

اگرچه Apple Music و Spotify در درجه اول پلتفرم پخش موسیقی هستند ، اما پادکست ها دارای جایگاه خاص و برجسته ای در پلتفرم های صوتی هستند. Spotify از زمان راه اندازی این ویژگی در سال 2015 سریعترین رشد تولید پادکست را در میان رقبایش داشته است. اما اخیراً اپل ، قدرت قبلی این زمینه را کنار زده است.

در بخش پادکست تعداد زیادی از برنامه های محبوب را پیدا خواهید کرد و به اندازه کافی نسخه های اصلی پادکست های قدیمی و معروف وجود دارد تا شمارا مجبور به گذراندن چندین ساعت در این بخش کند.. برنامه Spotify این کار را با کمک تایمرها و کنترل سرعت و زمان پخش ، مدیریت وقت شمارا به زیبایی انجام می دهد.

اپل موزیک این قابلیت های خاص را ندارد. پادکست ها درست در زمانی که اپل شروع به تجزیه iTunes به بخش های کوچک تر کرد ، به بخش مستقلی تبدیل شد که دیگر زیر نظر مستقیم اپل نبودند و خب همین امر اینده این برنده این زمینه را قابل پیش بینی تر کرده است.

برنده: Spotify

مقایسه هزینه اشتراک اپل موزیک و اسپاتیفای

هزینه Apple Music به طور عادی 10 دلار در ماه است، همانطور که سرویس Spotify Premium Individual ، Tidal Premium ، سرویس درخواستی Pandora و تقریباً هر سرویس اشتراک دیگر (Amazon Music Unlimited ماهانه 10 دلار هزینه دارد و یا 8 دلار برای کاربران جدید و کسانی که دارای اشتراک Amazon Prime هستند) تقریبا همین مقدار را مشترکین خود دریافت میکنند. در حال حاضر ، مشترکین جدید Apple Music را به مدت سه ماه رایگان استفاده میکنند. اکانت Spotify همچنین دارای یک پلن 13 دلاری برای زوج هایی است است که با هم اشتراکا از ان استفاده میکنند و یک اشتراک فمیلی 16 دلاری برای خانواده هایی که حداکثر شش حساب در ان دارند به همراه Spotify Kids و کنترل والدین ارائه می دهد.

البته که در ایران کاربران میتوانند از وبسایت اکسل با قیمت بسیار مناسب خرید اشتراک اپل موزیک و اسپاتیفای را تجربه کنند.

مشترکان Apple Music می توانند خدمات یک ساله را با 99 دلار دریافت کنند. ابتدا باید مشترک Apple Music شوید (مهم نیست که کدام اشتراک را دارید). به قسمت اشتراکات خود در برنامه App Store بروید (از طریق Apple ID خود در پایین سربرگ ویژه) ، و Apple Music را انتخاب کنید. شما یک گزینه (1 ساله) با 99 دلار مشاهده کنید - آن را انتخاب کنید و می توانید تقریباً 20 دلار در طول یک سال صرفه جویی کنید. یا می توانید در Verizon Unlimited مشترک شوید و یک عضویت شش ماهه به صورت رایگان دریافت کنید. از سوی دیگر ، مشتریان AT&T Unlimited & More می توانند از اشتراک رایگان Spotify Premium استفاده کنند، که تا پایان قرارداد قابل استفاده است.

با توجه به اینکه اپل سه ماه رایگان به هر مشترک احتمالی اپل موزیک اعطا می کند، ممکن است این سرویس مخاطبان Spotify را بیش از آنچه که مدیرعامل دانیل اک تصور می کند ، به سمت اپل روانه کند. با این وجود این نکته کلیدی است اپل دارای لایه رایگان و مبتنی بر تبلیغات مانند Spotify نیست.

اکثر کاربران Spotify به صورت رایگان به موزیک گوش می دهند تا زمانی که مایل به تبلیغات باشند (در برنامه رد کردن تبلیغات غیر ممکن است، اما در نسخه وب می توان آنها را غیرفعال کرد) همچنان می توانند آهنگ های درخواستی خودرا با برخی محدودیت های بیشتر پخش کنند این بهتر از هر دوره آزمایشی سه ماهه یا اشتراک با تخفیف یک ساله است که اپل می تواند ارائه دهد - و تنها دلیلی است که باعث می شود تا رقابت در هزینه اشتراک به وجود بیاید. ناگفته نماند، کاربران جدید Spotify در حال حاضر می توانند یک ماه Premium را رایگان دریافت کنند.

برنده: Spotify

اسپاتیفای بخریم یا اپل موزیک؟! رابط کاربری و تجربه تلفن همراه

علیرغم تمایل اپل به طراحی مینیمالیستی ،کار کردن با رابط کاربری موبایل اپل موزیک همچنان کمی سخت و کند به نظر می رسد. اما با iOS 14 ، Apple Music بسیار روان تر است. کتابخانه در حال حاضر در صفحه اصلی برنامه Music قرار دارد - در این برگه می توانید به همه موسیقی هایی که خریداری کرده اید دسترسی داشته باشید و می توانید به راحتی بر اساس لیست پخش ، هنرمندان ، آلبوم ها ، آهنگ ها موسیقی های بارگیری شده را دسته بندی کنید.

با ضربه زدن روی برگه Listen Now اکنون چندین گزینه شخصی سازی شده مختلف ظاهر می شود. Top Hits Mix و لیست های پخش روزانه بر اساس موضوع متن اهنگ حتی راه های بیشتری برای کشف آهنگ های جدید ارائه می دهند ، در حالی که برگه Browse به شما فرصتی می دهد تا موسیقی ، فیلم ها و موارد منحصر به فرد اپل را کاوش کنید. سربرگ رادیو به کاربران امکان دسترسی به صدها ایستگاه موسیقی تحت نظارت اپل را می دهد که بر اساس ژانر ، هنرمند و سرویس تولید کننده تقسیم می شوند. کسانی که به دنبال یک چیز خاص هستند می توانند از برگه Search استفاده کنند که به شما امکان می دهد کتابخانه شخصی یا کتابخانه Apple Music را به سرعت جستجو کنید.

اپل همچنین Siri را با Apple Music ادغام کرده است و به مشترکین اجازه می دهد دستورات صوتی را از طریق Apple TV ، iPhone یا Mac خود صادر کنند. به عنوان مثال ، اگر از Siri بخواهید آهنگ شماره 1 از 2001 را اجرا کند ، Lifehouse's Hanging by a Moment به سرعت شروع به پخش می کند. این یک ویژگی جالب است که کاربران اندروید از آن برخوردار نیستند ، زیرا به Siri دسترسی ندارند.

نسخه اندرویدی Apple Music از نظر زیبایی شناختی با نسخه iOS متفاوت است زیرا مانند بسیاری از برنامه های Android ، منوی خود را در سمت چپ صفحه پنهان می کند. اگر کاربران نیاز به پیمایش داشته باشند ، می توانند منو را مانند کشو به نمایش درآورند. اگرچه Apple Music برای iOS و Android در دسترس است ، Apple Music بهترین عملکرد را در iOS دارد ، به ویژه با قابلیت Siri اضافه شده. از زمان MacOS Catalina ، Apple Music دیگر در iTunes قابل دسترسی نیست. در عوض یک برنامه اختصاصی Apple Music برای آن در نظر گرفته شده است ، اگرچه نسخه های قدیمی تر یا هر نسخه از Windows هنوز با سرویس قدیمی سازگار هستند.

از طرف دیگر ، Spotify پیشرو در پخش موسیقی در گجت های قابل حمل است و مدتهاست که از نظر قابلیت استفاده پیشتاز این صنعت است. برنامه های تلفن همراه راهی آسان برای مرور موسیقی ، دسترسی به لیست پخش ، گوش دادن به رادیو اینترنتی و کشف موسیقی جدید در اختیار کاربران قرار می دهند.

در تلفن همراه ، تمام پیشنهادات شما در سه سربرگ انجام می شود - صفحه اصلی ، جستجو و کتابخانه شما. هر بخش مجموعه زیرمجموعه های ساده خود را دارد که به کاربران امکان دسترسی آسان به بسیاری از ویژگی های سرویس را می دهد. پنجره جستجو به طور فعال فیلد نتایج را مانند موتور جستجوی گوگل پر می کند و اغلب دقیقاً همان چیزی را که بدنبال آن هستید پس از تایپ چند کاراکتر ارائه می دهد، و عملکرد فیلتر باعث می شود تا حتی بیشتر کار را بدون سرچ توسط شما خود سیستم خودکار انجام دهد.

به گفته Engadget ، Spotify از فعال سازی صوتی از طریق دستگاه هایی مانند Amazon Echo یا Google Home پشتیبانی می کند ، اما شواهد اخیر نشان می دهد که دستیار دیجیتالی داخلی آن توسعه یافته است. شما می توانید با صدور دو کلمه جادویی - "Hey، Spotify" - با آن تماس بگیرید ، اما تنها در صورتی که برنامه از قبل روی تلفن شما باز باشد.

Spotify همچنین نمونه ای از اینکه چگونه یک شرکت موسیقی می تواند به شنوندگان در بحران هایی مانند ویروس کرونا کمک کند را نشان دهد. و اخیراً کمک 10 میلیون دلاری خودرا به سازمان های موسیقی که برای حمایت از هنرمندان کمک های مالی جمع آوری می کنند ، اعلام کرده است.

در مورد یکپارچه سازی با سیستم های خارجی، Apple Music و Spotify نیز از اکوسیستم آمازون Echo پشتیبانی می کنند و به مشترکین اجازه می دهد آهنگ هایی را در سیستم خانه های هوشمند شرکت با دستورات صوتی ساده الکسا مانند "پخش آهنگ های Mumford and Sons" پخش کنند. Spotify حتی یکپارچه سازی Google Cast را ارائه می دهد ، که مخصوصاً برای کسانی که از دستگاه های پخش کننده Google مانند Chromecast استقبال می کنند بسیار مفید است و به شما امکان می دهد راهی سریع و آسان برای پخش موسیقی از سیستم سینمای خانگی خود داشته باشید.

Apple Music زمانی در Apple TV حق پخش انحصاری داشت، اما اخیراً کنترل خود را در این زمینه از دست داده و به Spotify امکان ادغام با صاحبان Apple TV 4K و Apple TV HD را داده است. از سوی دیگر ، HomePod هنوز محدود به پخش از طریق دستگاه های دیگر از طریق AirPlay به آن است با تمام این تفاسیر اپل به زودی می تواند در سایر خدمات مانند Spotify با دیگر استریم ها ادغام شود.

برای افرادی که به بعضی برنامه ها حساسیت دارند ، Spotify مدتهاست که یک پخش کننده وب را ارائه می دهد که اگرچه به اندازه برنامه دسکتاپ بومی نیست ، اما دسترسی سریع و سبک را ارائه می دهد. اپل با استفاده از یک پخش کننده وب مخصوص خود در نسخه بتا ، از این روش پیروی میکند. هر دو استریم گزینه ای برای نمایش متن آهنگ در حال پخش دارند.

اپل موزیک یکی از چشمگیرترین خدمات موسیقی را ارائه می دهد ، اما برای استفاده بیشتر از آن ، باید در تلفن های هوشمند ، رایانه های لوحی ، رایانه ها و جعبه های پخش کننده اپل به صورت کامل حضور داشته باشید. ما مجبوریم Spotify را در اینجا به دلیل تجربه کاربری تمیز و آسان ، همه گیر بودن و افزایش دسترسی به ادغام های شخص ثالث ، مجوز دهیم.

برنده: Spotify

اسپاتیفای بخریم یا اپل موزیک؟! ویژگی های اجتماعی

عملکردهای اجتماعی Spotify به مشترکین این امکان را میدهد که دوستان خود را دنبال کنند (حساب های Spotify خود را متصل به facebook متصل کنید ) و ببینید بقیه به چه چیزی گوش می دهند و چه هنرمندانی را دنبال می کنند. همچنین به کاربران این امکان را می دهد که لیست های پخش را به اشتراک بگذارند یا پیشنهاد دهند، همچنین می توانند سابقه گوش دادن خود را در فیس بوک منتشر کنند ، که این امر به دوستان فیس بوکی آنها این اجازه را می دهد فعالیت ان هارا را لایک کنند یا برایشان کامنت بگذارند.

Spotify همچنین یک ویژگی شبیه به Instagram به نام Stories را ارائه می دهد ، که اساساً ویدیوهای سریعی از افراد مشهور است که در مورد موسیقی مورد علاقه خود صحبت می کنند ، اما مشخص نیست که آیا Stories در آینده گسترش می یابد یا خیر. این شرکت همچنین روی بحث های صوتی زنده (مانند Clubhouse) کار می کند که اخیرا با خرید سیستم Locker Room تقویت شده اند.

در حالی که این ویژگی ها به Spotify تأثیر گذاری بیشتری بر اجتماع می بخشد ، ما می خواهیم ببینیم این سرویس ایا در اینده راهی آسان برای چت با افرادی که دنبال می کنید را اضافه می کند یا خیر؟. همچنین اکنون ویژگی صندوق ورودی/پیامها را حذف کرده است ، که به کاربران امکان می داد به طور خصوصی در داخل برنامه به یکدیگر پیام دهند - چیزی که شرکت می گوید اکثر کاربران عموما از آن استفاده نمی کنند و نگهداری ان نیز بسیار گران تمام می شود.

خوشبختانه برخی از قابلیت های اجتماعی Apple Music از جمله توانایی مشاهده آنچه دوستان شما می شنوند و اشتراک گذاری آسان لیست پخش هنوز به قدرت خود باقی مانده است. با این وجود ، اپل موزیک چیزهای زیادی در زمینه های اجتماعی ارائه نمی دهد. حتی بدون سیستم پیام رسان ، ادغام ساده Spotify در رسانه های اجتماعی و همچنین توانایی مشاهده آنچه دوستان و دنبال کننده های ما به آن گوش می دهند ، برتری این سرویس را به همراه دارد.

برنده: Spotify

اسپاتیفای بخریم یا اپل موزیک؟! حالت های تمرین

بسیاری از مردم هنگام دویدن به موسیقی گوش می دهند، و اپل موزیک و Spotify دارای لیست پخش با تم تمرین هستند.

Spotify قبلاً دارای پلی لیست تمرین در داخل اپ موبایلی بود اما از آن زمان برخی از این ویژگی ها را در برنامه های دیگر نیز ادغام کرده است. به عنوان مثال ، در تلفن های هوشمند با سنسورهای مناسب ، Spotify را می توان همراه با برنامه های در حال اجرا مانند Runkeeper برای انتخاب خودکار لیست پخش متناسب با سرعت کاربر استفاده کرد. ادغام برای افرادی که می خواهند قبل از ورود به پلی لیست موزیک ، موسیقی متناسب با فعالیتشان خود به خود پلی شود بسیار با استقبال رو به رو شده است ، اما شرم آور است که دیگر این عملکردها به صورت بومی در برنامه موبایلی پشتیبانی نمیشوند.

برای مشترکین Apple Music ، Apple Fitness+ وجود دارد. با پرداخت 10 دلار در ماه یا 80 دلار در سال (یا سه ماه رایگان با خرید جدید اپل واچ) ، Apple Fitness+ از داده های سری 3 اپل واچ کاربر برای ایجاد لیست پخش تمرین که در Apple Music قابل گوش دادن است ، استفاده می کند. به کاربران Apple Music می توانند از برگه Search برای یافتن چند لیست پخش انگیزشی + Apple Fitness استفاده کنند. با استفاده از Apple Fitness+ Studio Series ، کاربران حتی می توانند آهنگ های تمرینی را بر اساس نوع حرکتی که انجام می دهند جستجو کنند. همه ژانر های موسیقی از یوگا گرفته تا رقص و موسیقی الکترونیکی برای قایقرانی و کیک بوکسینگ در دسترس است.

برنده: Apple Music

اسپاتیفای بخریم یا اپل موزیک؟! دانلود آفلاین

Apple Music به شما امکان می دهد موسیقی را برای پخش آفلاین در 10 دستگاه مختلف به طور همزمان بارگیری کنید ، بدون محدودیت در میزان بارگیری. از نظر فنی ، حداکثر تا 100000 آهنگ این امکان وجو دارد ، اما رسیدن به این عدد سخت است مگر اینکه هر آلبومی را که مشاهده می کنید دانلود کنید. Spotify در این زمینه عقب افتاده است ، زیرا محدودیت آنها در 10 هزار آهنگ در حداکثر پنج دستگاه قرار دارد.

برنده: Apple Music

اسپاتیفای بخریم یا اپل موزیک؟! نتیجه نهایی

برنده Spotify است. درحالیکه اپل موزیک گام های بلندی برداشته است ، Spotify همچنان برتری دارد. رابط کاربری آن در دسترس و بدون هیچ گونه مشکلی است و مدیریت لیست پخش را ساده تر میکند. لیست های پخش موسیقی کشف شده ، به ویژه Discover Weekly ، آن را بسیار روان تر نگه میدارد و همچنین برای کسانی که هنوز نمیتوانند اشتراک خریداری کنند رایگان است. کتابخانه جامع تر Apple Music ، نسخه های منحصر به فرد ، لیست های پخش دسته بندی شده توسط نیروی انسانی و ویژگی هایی مانند Apple Music 1 آن را به یک مدعی جدی تبدیل کرده است. اما در حال حاضر ، Spotify هنوز پیشرو بلامنازع این صنعت است.